Wednesday 8 March 2017

VITAMIN UNTUK KANAK-KANAK AGAR KEKAL CERGAS DAN SIHAT

Assalamualaikum gojes mother!!!

Zaman sekarang ni, semakin ramia kan ibu-ibu yang prihatin tentang pengambilan vitamin tambahan untuk anak-anak kan? Alhamdulillah, semuanya pun hampir sedar yang kanak-kanak memerlukan vitamin yang lengkap untuk tumbesaran mereka. Lebih-lebih lagi untuk kanak-kanak yang sering sakit. Al maklum saja, kanak-kanak sangat memilih makanan. Selalunya, sayur, buah smua tak nak makan. Yang kanak-kanak nak makan, ayam goreng, makanan ringan, kan?




Jadi, perlu ka vitamin untuk anak-anak kita ni? Kalau nak anak-anak kita kekal cergas dan sihat, memang perlu. Kecualilah anak kita tu baik sangat nak makan ikan, daging, telur, kekacang dan makanan berkhasiat lain. hahahaha



Betulke ada vitamin untuk kanak-kanak kekal cergas dan sihat ni???

Emmmm nak kata kanak-kanak tak akan sakit tu tak bolehlah. Sebab sakit dalam keadaan berkala ni sebenarnya akan menguatkan lagi sistem imunisasi kanak-kanak. Jadi sakit yang berkala ni sebenarnya elok. Cuma kalau dah asyik sakit tu, kenalah usaha untuk anak-anak kan. Bagi vitamin tambahan supaya anak-anak kita cukup serat dan zat, barulah kuat nak lawan apaa-apa jangkitan.

Jom saya nak kongsi beberapa vitamin untuk kanak-kanak agar kekal cergas dan sihat!

OMEGA GUARD SHAKLEE

Ha ni antara vitamin kanak-kanak untuk kekal cergas dan sihat yang mendapat permintaan paling tinggi!



Ada apa pada Omega ni sampaikan permintaan dia paling tinggi?
Omega guard ni ialah minyak ikan yang mengandungi DHA, EPA dan AHA.DHA, EPA dan AHA ni sangat penting untuk membentuk mental dan fizikal anak-anak serta menstabilkan sistem saraf anak-anak. Perasan tak dalam iklan susu formula selalu tekankan pasal DHA, EPA dan AHA ni. ha sebab bila ada 3 benda ni, ia akan percepatkan perkembangan otak anak-anak. Kiranya nak ikhtiar supaya anak-anak kuat ingatan, bagilah omega guard ni.

Tapi, paling penting, omega guard ni dapat tingkatkan sistem imunisasi badan. Bukan saja untuk kanak-kanak, tapi orang dewasa pun boleh tau.


MEAL SHAKE SHAKLEE

ha meal shake ni sangatlah sesuai untuk kanak-kanak yang malas nak makan. Badan kurus dan selalu sakit. Sebab, ambil meal shake sahaja pun dan bantu memenuhi semua keperluan zat untuk kanak-kanak.


 Meal shake ni membekalkan 24 jenis vitamin penting yang diperlukan tubuh dari vitamin A-Z. Ia juga mengandungi vitamin B-Complex, zat besi dan copper yang membantu membentuk sel-sel darah merah yang sihat untuk kanak-kanak. Rsanya pun sedap. Bagi anak-anak minum, confirm anak-anak suka!

VITALEA FOR CHILDREN SHAKLEE

Vitaleas for children ni multivitamin khusus untuk kanak-kanak. Ia tidak mengandungi perisa, pewarna, pengawet atau pun pemanis tiruan. Ia dibuat daripada anggur semulajadi, dan juga tidak mempunyai gluten!



Untuk anak-anak yang cerewet, boleh je hisap hisap vitalea ni macam gula-gula. Bezanya, hisap-hisap vitalea ni insyaAllah sistem imun kanak-kanak makin kuat, bolehlah kekal cergas dan sihat sentiasa.

Seronok kan bila tengok anak-anak kita kekal cergas dan sihat? hati rasa tenang, lepas tu kita pun bolehlah buat kerja lain tanpa rasa bersalah. Jadi, sangatlah digalakkan untuk puan-puan berikan anak-anak vitamin kanak-kanak ni.

Macam mana nak dapatkan vitamin untuk kanak-kanak agar kekal cergas dan sihat ni?

Puan-puan boleh;ah hubungi saya ya. InsyaAllah, panduan lengkap saya akan bagi untuk semua gojes mother!

Hehe hanya perlu Whatsapp saya di 012-8660655.

Semoga anak-anak kita sihat sentiasa!

Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491


No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com