Wednesday 15 March 2017

MASALAH SAKIT SENDI KETIKA BERSUKAN

Hai semua!

Ada tak yang ada masalah sakit sendi bila bersukan? Lepas tu mulalah jadikan alasan tak boleh nak bersukan sebab sakit sendi. Kita selalu dengar dan nampak iklan kempen untuk bersukan kan? Sampai ada lagu. "bersukan, bersenam, berekreasi bersama keluarga...." hehehe panjang lagu tu. Tapi intipatinya ialah kita kena bersukan. Sekurang-kurangnya 3x seminggu, 20 minit setiap sesi.




Kenapa penting bersukan ni? Berikut merupakan 3 manfaat kenapa kita perlu bersukan

1. Melancarkan aliran darah

2. Mencergaskan fizikal dan mental

3. Membakar lemak yang tidak diperlukan badan


Saya ada kawan, dia memang jenis berisi. Saya cadangkan dia untuk bersenam, tapi kawan saya ni cakap dia bukan tak nak bersenam, tapi dia akan sakit sendi kalau bersenam. Sampaikan pernah dia tak dapat nak bangun 2 hari sebab sakit sendi terutamanya tulang belakang lepas bersenam. Jadi nak dijadikan cerita, masa tu saya cadangkan untuk dia ambil vivix Shaklee. Mulanya, dia ragu-ragu nak ambil. Sampaikan saya cakap dengan dia takpa. Bayar 3x kali pun tak apa. Saya percaya je sebab kawan rapat.

Jadi dia pun mulalah ambil. Seminggu ambil dia cakap tak ada perubahan apa-apa pun. Lepas 2 minggu saya pun tanya lagi, dia masih cakap tak ada perubahan apa-apa. Nak dipendekkan cerita, dia pun pergilah bersukan. Cuba-cuba bersukan lagi lepas 2 minggu ambik vivix.

Lepas dia jogging kat taman perumahan dia, dia pun dengan semangat dan excited wassap dan bagitau hari tu dia boleh lari 3 round taman perumahan dia. Sebelum ni dia lari 1 round je pun akan rasa sakit. Alhamdulillah, sekarang ni dia dah boleh konsisten bersukan setiap minggu. Yang happynye dia pun dah turun lebih dari 5 kg. Best kan bersukan?

Jadi, untuk sesiapa yang ada masalah sakit sendir ketika bersukan ni, ketahuilah, bukan anda seorang sahaja yang ada masalah sakit sendi ketika bersukan. Ramai yang ada masalah sedemikian. Sebab tu, kenalah berusaha atasi masalah sakit sendi tu. Bila kita dah terbiasa bersukan, lepas ni tak perlu ambil supplimen pun secara perlahan otot dan sendi kita akan pulih perlahan-lahan bila kita bersukan. 

Sebab bersukan dapat mengeluarkan asid urik pada sendi yang menyebabkan kita selalu rasa sakit. Untuk fasa awal ni, saya sangat syorkan untuk anda cuba vivix shaklee ini sebagai usaha mengatasi masalah sakit sendi ini.

 Saya sertakan beberapa testimoni vivix shaklee untuk rujukan anda.











Marilah kita sama-sama mengamalkan gaya hidup sihat. Jangan biarkan sakit sendi jadi alasan untuk kita tidak bersukan ye. Nanti sebab tak bersukan, lagi banyak penyakit yang datang. Paras kolestrol tinggi, darah tinggi, obesiti. Kalau ada masalah sakit sendi ketika bersukan, jangan lupa cuba vivix ni ye.

Whatsapp saya di 0128660655.

Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com