Tuesday 14 March 2017

VITAMIN TAMBAHAN UNTUK CERGAS MELAKSANAKAN UMRAH


Assalamualaikum semua!

Umrah adalah salah satu perkara wajib yang perlu dibuat oleh umat Islam kan? Tapi tak semua orang mampu tunaikan umrah ketika usia muda disebabkan oleh masalah kewangan. Tapi, masa muda nilah paling elok nak buat umrah ke, haji ke, sebab masa ni kita masih cergas dan sihat. Bukanlah bila menganjak usia 40 dah tak cergas dan tak sihat, cuma kurang. Bila dah kurang cergas dan sihat, mesti agak sukar kan nak buat ibadah macam umrah atau haji ni. Nak tawaf, nak sai'e, semua tu perlukan kecergasan tubuh badan.



Jadi, bila badan dan kurang cergas, contoh sakit-sakit sendi, cepat rasa letih, bolehlah amalkan vitamin tambahan untuk cergas melaksanakan umrah. Di sini saya kongsikan beberapa vitamin yang boleh anda amalkan jika anda bercadang untuk melaksanakan umrah. InsyaAllah, vitamin-vitamin ini sangat membantu untuk anda kekal cergas ketika melaksanakan umrah.


Omega Guard Shaklee


Terdapat 4 kebaikan pada omega guard shaklee yang membantu mengurangkan sakit sendi. Nak tahu apa?

1. Dalam omega guard terdapat DHA dan EPA. 
-EPA dan DHA mengurangkan inflamasi iaitu rasa panas kemerahan yang sering berlaku di sendi yang sakit.

2. Asid lemak omega 3 mengurangkan faktor perkembangan penyakit osteoarthritis
- EPA dan DHA menghalang penghasilan sesetengah protein yang menyumbang pada osteoarthritis.
Malah asid omega 3 ini menurunkam paras kemusnahan dan inflamasi pada sel cartilage

3. Asid omega 3 dalam Omega guard mengurangkn simptom
kekakuan sendi di awal pagi, bengkak dan sakit di sendi. Malah omega 3 dapat melancarkan perjalanan darah semasa bersenam.

4. Paras asid lemak omega 3 larut dalam tisu rawan.
Jadi ia mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mendegas arthritis, memelihara fungsi sendi dan gout dengan efektif.


Ostematrix Shaklee





Ostematrix shaklee ini merupakan sumber kalsium terbaik kerana ia turut mengandungi magnesium yang sangat diperlukan untuk tulang.

Kenapa kalsium dan magnesium penting?

Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. 


Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

Bayangkan bila dan umur 40 an, masa tu secara fitrahnya memang paras kalsium dan magnesium dalam badan kita dah berkurang. Sebab tu masa ni ramai orang sakit tulang, sait sendi. Makin meningkat umur pula, sampai ada yang jadi bongkok. Sebab tu kalau nak kekalkan kekuatan tulang, kenalah amalkan pengambilan kalsium dan magnesium. Lagi-lagi untuk mereka yang bercadang nak buat umrah supaya kekal cergas dan sihat, insyaAllah.


Vivix Shaklee

Ha anda malas nak telan vitamin berbentuk tablet? Dengan vivix ni sahaja mampu bekalkan anda semua manfaat vitamin lain. Tak payah susah-susah nak telan vitamin. Minum vivix saja anda akan dapat manfaat berganda. Sesuailah shaklee cipta tagline vivix ni "muda 25 tahun dengan vivix".

Hehe sebab tu ramai mak-mak datin atau artis amalkan vivix ni, untuk mantain kelihatan muda. Tapi bukan sebab nak nampak cantik dan muda yang saya nak tekankan, muda, cergas dan sihat. Vivix ni bukan sahaja bagi nampak muda luaran, sudah tentulah muda dalaman. Dengan plifenol, resveratrol yang terkandung dalam vivix, ia akan membantu memperbaiki sel dalam badan bahkan menguatkan sendi dan tulang untuk kita sentiasa berasa cergas dan sihat.

Di sini saya sertakan beberapa testimoni vivix 










Ha jadi apa tunggu lagi? Kalau anda ada masalah sakit sendi, sakit tulang dan bercadang untuk melaksanakan ibadah umrah, bolehlah amalkan vitamin tambahan untuk cergas melaksanakan umrah.
Jangan biarkah sakit sendi, tulang menjadi halangan untuk kita melaksanakan ibadah! Duit boleh cari, sihat tak akan boleh dibeli!

Nak dapatkan vitamin tambahan untuk cergas melaksanakan umrah ni?

Whatsapp saya di 0128660655.

Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com