Thursday 2 March 2017

VITAMIN UNTUK IBU HAMIL AGAR CERGAS DAN BERTENAGA SEPANJANG TEMPOH KEHAMILAN

Vitamin untuk ibu hamil menjadi satu keperluan penting sepanjang kehamilan. Ini kerana kekurangan vitamin seperti zat besi akan memberi kesan kepada kandungan seseorang.Contohnya, kekurangan asid folik ketika hamil merupakan punca utama kecacatan kepada bayi. Ditambah pula dengan keadaan ibu hamil yang seringkali loya dan tidak bertenaga sehingga tidak dapat mengambil makanan yang membekalkan multivitamin kepada badan. Oleh sebab itu, sangat penting untuk ibu hamil melengkapkan keperluan vitamin untuk diri mahupun bayi. 



Jom  baca beberapa keperluan vitamin untuk ibu hamil agar cergas dan bertenaga!

ESP SHAKLEE
ESP ini merupakan kandungan soya non-GMO yang mempunyai jumlah protein yang sangat tinggi. Ibu hamil memerlukan kandungan protein yang lebih ketika hamil untuk tujuan seperti berikut:
  1. Pertumbuhan jaringan pada janin
  2. Merupakan blok-blok pembinaan asas badan ibu dan bayi
  3. Ia membantu pertumbuhan plasenta, uterus dan pertumbuhan otak janin
  4. Ia juga membantu penghasilan susu dan membantu aliran darah ibu yang semakin bertambah
  5. Membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi
  6. Pada trimester ke-3 keperluan protein semakin meningkat bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.
Yang menyeronokkan, ia sangat sesuai untuk ibu hamil yang mengalami loya dan mabuk  terhadap makanan yang lain. 3 sudu ESP sahaja mampu membuatkan anda kenyang selama 3-5 jam. Oleh itu, pengambilan ESP ini akan membantu ibu hamil bertenaga walaupun anda kurang mengambil makanan akibat loya.



PEPPERMINT GINGER
Peppermint ginger ini merupakan tablet campuran halia dan pudina. Pengambilan suppliment ini akan membantu membuang angin dan melegakan rasa loya yang dihadapi oleh ibu hamil. Ia akan membantu mengelakkan ibu hamil dari terus lesu dan merasa loya. Jadi, ibu hamil tidak perlu risau dengan masalah mabuk dan loya sehingga tidak dapat melaksanakan rutin harian. Dengan peppermint ginger, ibu hamil dapat kekal cergas dan bertenaga!



B-COMPLEX SHAKLEE
B-complex merupakan vitamin yang mengandungi 8 jenis vitamin B iaitu vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9,B12. Kandungan vitamin B yang terdapat dalam B-Complex akan memenuhi keperluan vitamin B yang diperlukan oleh ibu hamil!

Tambahan pula, B-Complex  sangat membantu dalam menstabilkan emosi ibu hamil. Jika peppermint dapat mengurangkan kesan loya, B-Complex pula akan bantu mengelakkan rasa mabuk dan loya. Selain itu, B-Complex mengandungi asid folik yang sangat diperlukan oleh ibu hamil. Kekurangan asid folik oleh ibu hamil boleh menyebabkan kecacatan pada bayi. Kajian Jurnal Genetic and Metabolisme juga menunjukkan bahawa ibu hamil yang kekurangan vitamin B12 akan meningkatkan risiko bayi mendapat masalah jantung kongenital.

Ha, B-complex Shaklee bukan saja ada Vitamin B-12, bahkan kesemua jenis vitamin B!




OSTEMATRIX SHAKLEE

Tau tak sebiji tablet ostematrix sama khasiat dengan segelas susu dan 80 biji badam! Untuk wania normal sahaja sudah memerlukan sekurang-kurangnya 2 gelas susu sehari bagi keperluan kalsium badan. Apatah lagi ibu hamil! Anda dan bayi kedua-duanya memerlukan kalsium. Kalsium ini sangat penting untuk pembentukan tulang bayi. Ambil sehari 4 biji akan sangat membantu mengatasi masalah sakit tulang dan sendi yang anda alami ketika hamil!



VITALEA SHAKLEE
Semua multivitamin dan zat besi terkandung dalam sebiji tablet ini! Ada tidak perlu risau kekurangan multivitamin dan zat besi. Tau tak? Kekurangan zat besi akan menyebabkan ibu hamil mengahdapi masalah anemia ataupun lebih dikenali sebagai low HB (Hemoglobin). Oleh itu, pengambilan vitalea akan membantu mengatasi masalah anemia. Cukup anda mengambilnya 2 biji sehari, ia akan membantu memberikan multivitamin lengkap untuk anda dan bayi anda! Barulah anda akan sentiasa bertenaga walaupun sedang hamil.


VITAMIN C
Jika individu normal sahaja memerlukan vitamin C untuk meningkatkan imunisasi, keperluannya sudah tentu meningkat dua kali ganda untuk ibu hamil! Selain daripada membantu ibu hamil meningkatkan sistem imunisasi, Vitamin C juga sangat penting untuk membantu kadar penyerapan zat besi yang membentuk hemoglobin untuk membawa oksigen dalam darah. Inilah antara faktor mengapa ibu hamil sering letih dan lelah. Hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah rendah akibat kekurangan vitamin C. Jadi, kalau anda nak cergas dan bertenaga sepanjang tempoh kehamilan, pastikan anda mengambil vitamin c yang cukup!




Inilah serba sedikit ilmu yang ingin saya kongsikan khusus untuk ibu hamil agar cergas dan bertenaga sepanjang tempoh kehamilan. Jangan jadikan mabuk dan loya penyebab kita bersedih ya. Orang kata, ibu hamil yang asyik dok nangis, bersedih ketika hamil, nanti anak pun jadi kuat nangis. Hehehe.





Anda ingin dapatkan panduan pengambilan dan belian vitamin untuk ibu hamil?

Jangan lupa hubungi saya.
Konsultasi terbaik khusus untuk anda semua!

Hubungi/Whatsapp saya di 0128660655.



Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com