Monday 11 January 2016

MUKA BERMINYAK PUNCA KEPADA JERAWAT PASIR


MUKA BERMINYAK PUNCA KEPADA JERAWAT PASIR

Muka berjerawat memang merupakan perkara paling dibenci oleh wanita. Sebab jerawat menunjukkan seolah-olah kita kurang menjaga kebersihan diri. Sehinggalah tumbuh jerawat pada wajah. Dan jerawat yang paling selalu tumbuh ialah jerawat pasir.

Jerawat Pasir


Tahukah anda bahawa jerawat pasir disebabkan oleh penghasilan kalenjar minyak yang berlebihan pada wajah? Minyak yang berlebihan akan keluar melalui liang pori dan kemudian menghasilkan jerawat pasir.


Muka berminyak


Selain itu, inividu yang sering menggunakan make up juga merupakan individu yang cenderung mempunyai jerawat pasir. Mengapa?

Kerana pemakaian make up yang tidak dibersihkan dengan baik akan menyebabkan liang pori pada wajah tersumbat. Apabila liang pori pada wajah tersumbat, ia akan menjadi kotoran. Campuran minyak wajah dan kotoran pada liang pori akan menyebabkan tumbuhnya jerawat pasir yang lebih banyak.

Apakah cara berkesan untuk mengatasi jerawat pasir pada wajah?

Penjagaan luaran dan dalam sangat penting untuk individu yang mempunyai jerawat.
Kita mulakan dengan penjagaan luaran terlebih dahulu memandangkan penjagaan ini yang lebih dititikberatkan oleh ramai orang.

Apakah produk penjagaan luaran yang terbaik untuk mengelakkan jerawat pasir tumbuh pada wajah?

Sudah tentulah produk wajah yang bebas bahan kimia. Dan dalam banyak-banyak produk penjagaan wajah, sangat penting untuk memastikan pencuci muka anda adalah terdiri daripada produk yang mengandungi bahan semulajadi. Kerana pencuci mukalah yang akan memastikan wajah anda bersih dan liang pori tidak tersumbat. Apabila liang pori tidak tersumbat, maka jumlah minyak pada wajah akan berkurang sedikit demi sedikit.
Mari saya kenalkan kepada anda produk pencuci muka yang dapat mengatasi masalah jerawat pasir pada wajah anda.

Gentle Deep Foaming Cleanser Nutriwhite.




Namanya sahaja sudah menunjukkan bahwa pencuci muka ini akan mencuci wajah kita sehingga ke laposan kulit yang paling dalam. Bahan asas GDFC juga terdiri daripada bahan semula jadi seperti berikut:

1)    Rumpai laut
Tahukah anda bahwa rumpai laut sangat berkesan untuk membuang sel mati dan kotoran pada wajah? Apabila kita menggunakan rumpai laut, perlahan-lahan sel kulit mati akan tertanggal pada wajah. Begitu juga kotoran seperti kotoran pada liang pori yang akan dibuang oleh rumpai laut.

2)    Algae Hijau
Algae hijau mempunyai ciri yangs angat baik untuk menyahtoksin. Tanpa anda sedari, pemakaian make up anda yang mempunyai bahan kimia akan membantuk toksin pada lapisan kulit wajah anda. Dengan algae hijau, toksin tersebut dapat dinyahkan dan dibuang sebagai kotoran. Untuk kulit berminyak, algae hijau akan membantu mengawal penghasilan lapisan minyak pada kulit wajah membuatkan kulit wajah sentiasa lembap.

3)    Strawberry Begonia
Strawberry begonia mempunyai ekstrak yang baik untuk mencerahkan wajah. Penggunaan strawberry begonia pada wajah yang berjerawat dapat memudarkan parut hitam bekas jerawat kerana fungsinya yang mencerahkan kulit.
Walaupun GDFC mempunyai 3 bahan asas sahaja, namun kesannya sangat bermanfaat pada wajah. Anda tidak perlu lagi risau pada penggunaan produk yang mengandungi bahan kimia yang akan menjejaskan kulit anda dalam jangka masa panjang. Jerawat hilang, kulit wajah juga akan semakin cerah. Muka berminyak juga tiada. Bila muka berminyak, jerawat segan untuk tumbuh, kerana muka berminyak punca kepada jerawat pasir.

Selepas penjagaan luaran, apakah pula penjagaan dalaman yang perlu bagi mengelakkan jerawat pasir tumbuh pada wajah?

Pasti ramai yang tidak tahu bahwa terdapat produk yang boleh mengawal penghasilan sebum minyak pada wajah secara dalaman. Saya kenalkan anda kepada GLA.




Gamma linoleic acid ini berfungsi untuk mengawal penghasilan sebum minyak pada wajah. Untuk individu yang mempunyai penghasilan minyak yang tinggi, GLA akan mengurangkan penghasilan minyak tersebut kerana muka berminyak punca keapda jerawat pasir. Sebaliknya, untuk yang berkulit kering, GLA akan membantu penghasilan minyak pada wajah anda untuk menjadikan ia lembap sentiasa. Jika GDFC membuang kotoran pada wajah, GLA pula akan mengecutkan jerawat dari dalam. Oleh itu, jerawat anda akan perlahan-lahan kecut. Pengambilan GLA yang konsisten pasti membuatkan wajah anda bebas daripada jerawat.

Namun begitu, GDFC dan GLA memerlukan pengambilan yang betul untuk lebih berkesan. Dan cara pengambilan yang betul hanya boleh diperolehi oleh individu yang pakar. Alhamdulillah, dengan mengikuti kelas-kelas produk Shaklee, saya akan ajar anda pengambilan yang betul untuk menjadikan ia lebih berkesan. Konsultasi tersebut akan saya berikan hanya selepas anda membeli produk tersebut daripada saya.
Saya sangat berbesar hati membantu individu yang mempunyai masalah jerawat.

Boleh hubungi saya di 0138727565 untuk info lanjut..
Saya akan berikan konsultasi cara pengambilan yang terbaik untuk anda.

Sekian,

Salam sayang,

Azieyana Aziz,
SID 1185491
FB: Zie Azieyana



3 comments:

  1. Jadi kenala atasi masalah minyak dulu kan? Kena ambik gla complex la ek.

    ReplyDelete
  2. Jadi kenala atasi masalah minyak dulu kan? Kena ambik gla complex la ek.

    ReplyDelete
  3. Untuk atasi masalah minyak memang kena ambil GLA dulu. Sebab GLA boleh kawal penghasilan sebum minyak dan seimbangkan minyak. :)

    ReplyDelete

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com