Wednesday 6 January 2016

ANTARA KEMOTERAPI KANSER DAN VIVIX SHAKLEE?

Pasti masih ramai yang tidak mengetahui apakah punca yang boleh menyebabkan kanser. Berikut saya senaraikan antara punca-punca berlaku kanser:
1)    Makanan yang kita makan hari-hari.
2)    Pendedahan berlebihan kepada matahari.  
3)    Rokok, yang menjadi kegemaran ramai orang.
4)    Pencemaran, radiasi, lemak dan gula berlebihan dalam pemakanan
5)    dan apa sahaja yang dikenali sebagai karsinogen dalam istilah perubatan.


ANTARA KEMOTERAPI KANSER DAN VIVIX SHAKLEE?
(Gambar penyumbang radikal bebas dan karsinogen)

ANTARA KEMOTERAPI KANSER DAN VIVIX SHAKLEE?
(Gambar penyumbang radikal bebas dan karsinogen)

Jadi, sebenarnya setiap hari sama ada sedar atau tidak, suka atau tidak, kita sentiasa terdedah kepada bahan yang dipanggil karsinogen ini lebih tinggi berbanding generasi terdahulu. Ini kerana persekitaran kita yang semakin tercemar saban tahun meningkatkan jumlah karsinogen yang merupakan pencetus kepada pertumbuhan kanser.
Dr.Peter Kovacic dalam review yang dimuatkan dalam Current Medical Chemistry 2001 menyatakan bahawa apabila radikal bebas seperti karsinogen dibenarkan berada disekitar nukleus sel, ia boleh merosakkan sel dari peringkat DNA seterusnya akan membentuk tisu yang tidak normal dan inilah yang dipanggil sel kanser.

Rawatan untuk pesakit kanser?
Terdapat 3 rawatan untuk pesakit kanser:
1)    Kemoterapi
Kemoterapi merujuk kepada penggunaan ubat-ubatan khusus untuk melawan dan memusnahkan sel-sel kanser yang sedang merebak dengan cepat dalam badan anda. Ubat ini akan memasuki sistem pengaliran darah anda dan pergi ke seluruh badan untuk membunuh sel-sel kanser yang tidak dapat di buang melalui pembedahan atau di musnahkan oleh rawatan radioterapi
2)    Radioterapi
Rawatan radioterapi adalah salah satu rawatan yang menggunakan sinaran-X yang berkuasa tinggi ataupun bahan radioaktif untuk membunuh sel-sel kanser
3)    Pengambilan makanan/supplement yang tinggi anti oksidan
Pengambilan bahan anti oksidant seperti daun ketum, cannabis oil, resveratrol, lobak ungu, elderberry, anggur muscadine dan durian belanda.

Tapi hari ini nak cerita mengenai KEMOTERAPI KANSER DAN VIVIX SHAKLEE terlebih dahulu.

Yang paling sering digunakan bila pesakit disahkan mempunyai kanser ialah kemoterapi, kerana sel kanser perlu dikecutkan terlebih dahulu sebelum tumor kanser dibuang.

Tetapi ramai pesakit yang hilang semangat dan menjadi lebih lemah sepanjang rawatan kemoterapi. Ini kerana kemoterapi  akan membunig sel-sel di dalam badan. Rambut akan gugur, badan akan susut dan pesakit akan sukar untuk berjalan.


                    ANTARA KEMOTERAPI KANSER DAN VIVIX SHAKLEE?
                                                    Kesan Rawatan Kemoterapi


Namun begitu, kemoterapi bukan satu-satunya pilihan untuk pesakit kanser. Daun ketum @ cannabis oil antara daun yang snagat mujarab untuk mematikan sel kanser tanpa pesakit perlu menderita. Namun begitu, daun ketum atau cannabis oil ini diharamkan penggunaannya di Malaysia.

Tapi jangan risau, resveratrol, lobak ungu, elderberry dan anggur muscadine tidak pernah diharamkan penggunaannya. Dan ke empat-empat bahan ini terdapat dalam Vivix Shaklee yang mudah sahaja untuk anda dapatkan.

Gabungan empat bahan yang tinggi anti oksidan ini boleh mengurangkan tahap karsinogen atau radikal bebas yang menyebabkan pembentukan sel tidak normal iaitu kanser. Dengan pengambilan Vivix, sel anda akan diperbaiki sekaligus merencatkan dan mengecutkan tumor kanser anda.



So antara kemoterapi dan Vivix Shaklee, rawatan mana yang anda akan pilih?
Apa pun, saya mendoakan  semua pesakit kanser beroleh kesembuhan.



                                 ANTARA KEMOTERAPI KANSER DAN VIVIX SHAKLEE?
Sembuh selepas berperang dengan kanser paru-paru

ANTARA KEMOTERAPI KANSER DAN VIVIX SHAKLEE?
Tumor kecut selepas sebulan




Sekiranya anda atau keluarga anda mempunyai kanser, Hubungi/Whatsapp saya di 0138727565. Saya akan cuba memberikan konsultasi  penggunaan vivix untuk merawat kanser anda. Wallahualam.

Sekian,

Salam sayang,

Azieyana Aziz,
SID 1185491
FB: Zie Azieyana

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com