Thursday 21 January 2016

KISAH TERPAKSA KURUS DENGAN VITAMIN SHAKLEE

Kalau badan anda berisi atau gemuk, suka tak bila TERPAKSA KURUS???

Kisah Terpaksa Kurus Dengan Vitamin Shaklee


Hoho.. Saya suka sangat-sangat bila TERPAKSA KURUS ni.

Hari ini saya akan kongsi kisah bagaimana saya terpaksa kurus dengan Vitamin Shaklee.



Kisah Terpaksa Kurus Dengan Vitamin Shaklee


ZAMAN MATRIKULASI

Ok, ini zaman lagend lah kan. Zaman tak perlu fikir badan nak naik ka apa. Saya tinggi 160 cm, masa umur 18 tahun yakni masuk matrik ni, berat 48 kg. Hehe. Bolehlah tahan, body slim. 

Masuk matrik ni biasalah kan, siapa yang duduk matrik taulah macam mana kehidupan di matrik tu. Stress, makan pun ala-ala tak makan kan. Saya duduk Labuan, so makanan mahal. Bila habis matrik, berat turun lagi jadi 46 kg. Makin kurus, yang tak bestnya, iskkk tumbuh jerawat!!!!



ZAMAN DEGREE

Tahun 1
Belajar kat matrik, dengan kat uni ni lain sikit. Baru cuba nak adapt dengan jadual. Jadi, makan pun memang tak ikut waktu. So seminggu sebelum study week semester 1, saya diserang gastrik buat kali pertama. Masa kena ni jangan cakaplah, muntah lebih dari 10 kali. Dari muntah nasi, muntah hijau, muntah kuning sampai muntah air. Sebab tak ada apa dah yang nak dimuntahkan kan.

So malam tu ditahan di hospital, doktor pun duk bebel sapa suruh tak makan ikut waktu. Jadi nak dijadikan cerita masa tu saya pun makanlah. Lapar je makan, tak nak kena gastrik kan. sakit woooo. sob sob....

Ok, the end of tahun 1 (umur 19 tahun ni) berat jadi 54 kg!!! OMG! Dari masuk UMS 46 kg, pegi 54 kg. Semua orang asik tegur gemuk, gemuk. Padahal tak gemuk pun (ayat nak sedapkan hati). Tapi betullah, kan sebelum tu kurus kering. Padahal 54 tu ideal kot. Jadi dari kurus kering pegi berisi terus orang cakap gemuk. Ok fine...

Kita skip tahun 2&3 sebab memang berat mantain 54 kg.



Kisah Terpaksa Kurus Dengan Vitamin Shaklee

Tahun 4
Ok, ini tahun paling terok. Dahla jerawat naik bertimpa-timpa, berat pun naik lagi. Masa ni berat dah 58 kg. Risau sangat-sangat masa ni. Baju semua dah tak muat. Kena beli baju baru. Dahlah nak LM (Latihan Mengajar) kan. So masa ni saya pun cubalah diet. Nak turunkan berat badan. Ada sebulan tu saya langsung tak ambil nasi. Pagi makan roti, tengah hari dan malam makan epal hijau je. Tapi, lepas sebulan tu turun 1 kg je, Alahaiiii. Lepas tu, malas dah nak fikir pasal berat-berat ni. Peduli je lah, yang penting comel. (heheh perasan sikit.)

So masa LM (semester 2tahun 4) saya cuba set jerawat shaklee sebab jerawat banyak sangat masa tu. Lepas cuba sebulan, eh ok pulak. Jerawat kecut. Padahal sebelum sebelum tu, macam-macam produk saya guna untuk hilangkan jerawat tak hilang-hilang jugak.

Kiranya lepas cuba set jerawat, saya pun ambil lah ESP untuk atasi masalah gastrik.

Guess what?? Lepas 2 bulan ambil ESP dan GLA, berat saya turun. Dari 57 kg ke 53 kg.  Padahal saya langsung tak diet. 

Saya ada maasalah nak buang air besar jugak. Seminggu 2 kali je buang air besar. Then saya cuba lagi Herbalx Shaklee untuk detox usus supaya boleh buang air besar tiap hari. Dan, memang sekarang dah dapat buang air besar tiap hari lah. 

So nak dijadikan cerita, 4 bulan ambil GLA, ESP dan Herbalax,  berat turun lagi ke 50 kg. Sekarang dah 6 bulan, still mantain 50 kg.


Kisah Terpaksa Kurus Dengan Vitamin Shaklee


Hehe, so itulah kisah terpaksa kurus dengan vitamin Shaklee yang saya alami. 
Saya ambik GLA untuk kecutkan jerawat,
ESP untuk atasi gastrik, 
Herbalax untuk pelawasan.

Tapi, di samping jerawat kecut, gastrik tak ada lagi, dah boleh buang air besar hari-hari, saya pun terkurus dan ter slim tanpa sengaja. Suka? Mestilah suka. Heheheh

So, kalau sesiapa nak kurus dengan vitamin Shaklee, boleh contact saya di 0128660655.

Nanti saya akan consult produk yang sesuai dengan cara pengambilan, sampailah anda jadi kurus. Hehe

Jom hidup sihat dan yakin dengan Shaklee.

Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491


FB: Zie Azieyana

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com