Saturday 9 January 2016

KENALPASTI JENIS JERAWAT DAN CARA ATASI DENGAN SEGERA!

KENALPASTI JENIS JERAWAT DAN CARA ATASI DENGAN SEGERA!

Anda hilang keyakinan diri?


Atau tak berani nak menonjol sebab masalah jerawat?

Mari saya bantu anda tingkatkan keyakinan diri dengan atasi masalah jerawat.

Sebelum itu, cuba anda lihat jerawat pada wajah anda. Secara amnya, terdapat 3 jenis jerawat yang utama.

     1)    Jerawat bengkak merah
     2)    Jerawat bermata atau bernanah
     3)    Jerawat pasir

Cuba kenalpasti, jerawat anda pada kategori yang mana?
Kenapa saya suruh anda kenalpasti?
Sebab dengan mengenalpasti jenis jerawat, ia boleh memberitahu kepada kita apakah punca utama jerawat anda.

Jerawat bengkak merah


Jerawat yang bengkak merah selalunya merupakan jerawat yang berpunca akibat ketidakstabilan hormon. Hormon yang tidak seimbang akan mengganggu sistem dalam badan kita sehingga tumbuh jerawat. Bila wanita period, jerawat  pasti tumbuh. Itu menandakan bahawa hormon dalam badan anda sedang tidak stabil.

Begitu juga saat kita stress. Stress akan menyebabkan hormon terganggu. Sebab itu selalunya individu yang belajar atau kuat bekerja akan ditumbuhi banyak jerawat. Dan jerawat tersebut jenisnya bengkak merah.

Jerawat bermata atau bernanah



Jerawat bermata atau bernanah merupakan jerawat yang berpunca akibat toksin yang banyak daam badan. Bila badan banyak toksin, toksin akan cuba keluat melalui liang roma. Dan terjadilah jerawat, paling selalu di bahagian belakang badan dan wajah kita. Jerawat yang keluar adalah jerawat bermata dan bernanah. Itu tandanya jerawat toksin.


Jerawat Pasir



Jerawat pasir berpunca akibat pengumpulan kalenjar minyak yang sangat besar di bahgain pori-pori wajah. Pengumpulan kalenjar minyak pada wajah akhirnya akan menyumbatkan liang-liang pori dan menyebabkan tumbuh jerawat yang bersaiz kecil iaitu jerawat pasir. Selain itu ia juga boleh disebabkan oleh penggunaan make up yang kerap tetapi tidak dibersihkan segera sehingga menyebabkan liang pori tertutup dan membentuk jerawat pasir.

Sekarang anda dah tahu jenis jerawat anda. Oleh itu, mari kita lihat apakah cara untuk atasi jenis-jenis jerawat tersebut.

Jerawat bengkak merah
     1)    Stabilkan hormon
     2)    Jaga waktu tidur
     3)    Kurangkan makan makanan yang berminyak

Jerwat bermata atau bernanah
     1)    Buang toksin dalam badan
     2)    Banyakkan bersenam
     3)    Kurangkan makan makanan yang berminyak

Jerawat Pasir
     1)    Kawal sebum minyak pada wajah
     2)    Kurangkan makanan berminyak
     3)    Bersihkan wajah dengan pencuci muka tanpa bahan kimia

Apakah produk yang boleh anda ambil untuk atasi ketiga-tiga jenis jerawat di atas?

Saya perkenalkan set jerawat Shaklee untuk anda.

Set Budget
     1)    Vitamin C
     2)    GLA
     3)    Gentle Deep Foaming Cleanser Nutriwhite

VITAMIN C




Anda tahu tak? Pengambilan Vitamin C dapat meningkatkan sistem imunisasi penentangan bakteria? Bakteria selalunya muncul akibat toksin yang banyak di dalam badan. Dengan mengambil vitamin C, bakteria dapat dilawan sekaligus toxin dapat dibuang melalui badan. Toxin yang dibuang akan keluar melalui air kencing.

Selain itu, vitamin C juga dapat meningkatkan penghasilan kolagen dalam badan. Kolagen amat penting untuk penjagaan kulit seperti mengurangkan penghasilan minyak pada wajah, menegangkan kulit serta mencerahkan kulit. Untuk individu yang berjerawat, kollagen akan bantu melindungi kulit dari bakteria jerawat di samping membantu memudarkan parut akibat jerawat.

GLA



Gamma linoleic acid (GLA) berfungsi untuk mengawal hormone dalam badan. Gangguan dan ketidakseimbangan hormon boleh dikawal dengan pengambilan GLA. Apabila hormon stabil, maka tiada lagi pembentukan jerawat bengkak merah.

Selain itu, pengambilan GLA ketika jerawat sedang tumbuh dapat membantu mengecutkan jerawat. Bahkan, GLA juga dapat mengawal penghasilan minyak pada wajah yang boleh menjadi punca jerawat pasir. Bila ambil GLA, tiada lagi wajah berminyak.


GENTLE DEEP FOAMING CELANSER NUTRIWHITE



Gentle Deep Foaming Cleanser Nutriwhite merupakan sejenis pencuci muka yang bebas bahan kimia dan paraben. Bahan asas ialah rumpai laut yang berfungsi untuk membuang kotoran pada wajah dan bahan yang tersumbat pada liang-liang pori. Bahan kedua ialah algae hijau yang berfungsi menyahtoksin dan melembapkan wajah manakala bahan ketiga ialah strawberry begonia yang berfungsi untuk mencerahkan wajah. Sangat sesuai digunakan untuk individu yang berjerawat pasir.


Jelas tak setakat ini?
Kenalpasti jenis jerawat dan cara atasi dengan segera. Mudah sahaja dengan set jerawat Shaklee ini.

Anda boleh dapatkan set jerawat ini daripada saya. Kenapa daripada saya?
Sebab saya sangat arif dan pakar mengenai masalah jerawat. 8 tahun saya mempunyai masalah jerawat dan telah cuba pelbagai produk. Akhirnya setelah bertemu degan Shaklee masalah jerawat saya selesai. Dari situ saya mengikuti pelbagai kelas Shaklee untuk masalah jerawat. Kini, menjadi tanggungjawab saya untuk membantu anda.

Boleh hubungi saya di 0128660655 untuk info lanjut..
Saya akan berikan konsultasi cara pengambilan yang terbaik untuk anda.

Sekian,

Salam sayang,

Azieyana Aziz,
SID 1185491
FB: Zie Azieyana


No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com