Thursday 13 October 2016

CARA HILANGKAN JERAGAT KRONIK PALING BERKESAN

Anda ada masalah jeragat?

Jeragat bermula dengan bintik hitam bertompok pada wajah. Bila kita biarkan, lama kelamaan tompok itu semakin membesar dan membentuk jeragat kronik pada wajah kita!



Jeragat ni sangat susah nak hilang. Ada beberapa kategori individu yang mempunyai kecenderungan yang sangat tinggi untuk ada masalah jeragat.

Nak tahu siapa? Jom baca.

1. Individu yang selalu terdedah dengan panas

Kebanyakan mereka yang ada masalah jeragat adalah disebabkan oleh sinar UV yang menembusi lapisan kulit muka. Sinar UV merupakan punca terbentuknya pigmentasi hitam pada wajah kita.


Yang bahayanya, sinar UV masuk pada lapisan kulit paling dalam. Jadi bila dah nampak jeragat kat muka, bermakna memang jeragat dah teruk. Bayangkan pigmentasi dah ada kat 3 lapisan kulit? Tebal tu!

Jadi, sebelum keluar rumah, sekurang-kurangnya gunkanlah krim pelingdung sinar UV untuk elak jeragat. 

2.Individu yang amalkan Pil Perancang

Eh, dah kenapa pulak pil perancang sebabkan jeragat?



Memang betul pun. Pil perancang adalah punca kepada ketidakstabilan hormon di dalam badan wanita. Bila hormon tidak stabil, ia akan memberi kesan dengan megeluarkan bintik hitam pada kulit muka kita. Lama kelamaan, bintik hitam akan berubah menajdi tompok hitam yang membentuk jeragat.

3. Individu yang menggunakan produk berasaskan bahan kimia

Individu pada kategori ini juga mempunyai risiko paling tinggi berdepan dengan masalah jeragat kronik. Terutamanya mereka yang dahulunya sering gunakan produk yang memutihkan kulit.



Anda tahu tak, produk pemutih kulit mengandungi merkuri, hidrokuinon dan asid yang menyebabkan pengelupasan pada wajah. Ini menyebabkan kulit semakin menipis sehingga bintik hitam mudah muncul dan membentuk jeragat.

Jadi anda berada pada kategori yang mana?

Nak tahu tips atasi Jeragat Kronik ni?

Saya bagi anda 2 cara Hilangkan Jeragat Kronik yang Terbukti Berkesan

Jeragat kronik yang sudah terbentuk di 3 lapisan kulit utama wajah sangat sukar untuk dihilangkan. Ia memerlukan rawatan dari dalam. Rawatan yang memperbaiki sel dari dalam agar bintik hitam dapat dihilangkan dari lapisan kulit yang paling dalam,

Kalau sapu-sapu dari luar je, dia bantu hilangkan di lapisan kulit luar je. Maknanya, tidak mustahil untuk dia muncul semula kerana bintik hitam di 2 lapisan kulit dalam masih lagi mempunyai bintik hitam.

Jadi apa cara rawatan dalaman untuk hilangkan jeragat kronik dengan berkesan?

1. Mini Pack Jeragat



Mini Pack ini didatangkan dengan vitamic C dan juga GLA. Kesannya boleh dilihat seawal 3 minggu pengambilan. Vitamin C merupakan vitamin anti oksidan untuk merawat sel dari dalam dan memudarkan bintik hitam pada kulit muka.

GLA pula bantu stabilkan hormon yang jadi punca jeragat berlaku. Kandungan vitamin E dalam GLA juga sangat membantu memudarkan bintik hitam!


2. Vivix Repairing Cell



Vivix merupakan antioksidan terbaik untuk merawat sel dari dalam. Kesannya juga sangat pantas jika dibandingkan dengan mana-mana vitamin anti oksidan yang lain. Jadi, vivix boleh menjadi salah satu cara hilangkan jeragat kronik paling berkesan.

Nak cuba cara hilangkan jeragat kronik dijamin berkesan ni???

Hubungi saya ye...

Azie : 012-8660655


Sekian,

Salam sayang,

Azieyana Aziz,
SID 1185491

FB: Zie Azieyana

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com