Monday 21 December 2015

VITAMIN C UNTUK ELAK DEMAM

Demam adalah suatu keadaan di mana suhu badan melebihi 37.0 C disebabkan oleh jangkitan atau keradangan.


Anda tahu tak, semakin anda stress, semakin cepat vitamin c dalam badan anda dimusnahkan?



Apa punca kita stress?
Bila kita sibuk, badan kita sebenarnya akan menghantar isyarat kepada otak yang menyatakan kita sedang stress. Bila kita stress, vitamin c dalam badan kita akan lebih cepat musnah berbanding kebiasaannya. Bila vitamin c ni musnah lebih cepat, sistem imunisasi kita akan menjadi lemah. Sebab vitamin c inilah vitamin asas yang menguatkan sistem imunisasi kita.

Kenapa kita perlu kuatkan sistem imunisasi kita? Sebab sistem imunisasi inilah yang melawan bakteria atau jangkitan kuman atau keradangan dalam tubuh badan kita. Kalau sistem imunisasi kita lemah, maka mudahlah untuk kita jatuh sakit @DEMAM.



Penerangan di atas merupakan penerangan mudah bagaimana seseorang itu mudah demam.

Sekarang, mari kita lihat kebaikan yang ada pada Vitamin C Shaklee.


Untuk pengetahuan anda, Vitamin C Shaklee ini merupakan satu-satunya vitamin c yang ada di pasaran yang bersifat sustained released.

Sustained released ni maksudnya vitamin c ni tak akan lepas secara sekaligus. Sebaliknya sebanyak 100 mg vitamin c akan dilepaskan setiap satu jam selama 5 jam. Ciri ini membolehkan vitamin c dibekalkan lebih lama untuk tubuh badan kita. Berbeza dengan vitamin c lain yang akan dilepaskan secara sekaligus dan tidak memberi perlindungan yang lebih lama untuk tubuh badan kita.



Bila badan kita mendapat vitamin c yang cukup dan bertahan lebih lama untuk tubuh badan kita, maka ia akan dapat meningkatkan kebolehupayaan sistem imunisasi kita untuk melawan bakteria. Di samping itu, ia juga dapat menjadikan tubuh kita cergas dan bertenaga.




Sebab itulah, individu yang mengambil vitamin c Shaklee sebagai supplement harian mempunyai kecenderungan yang rendah untuk jatuh sakit.

Vitamin c yang cukup boleh elak demam.

Mudah kan nak dapatkan vitamin c yang cukup untuk kuatkan sistem imunisasi?

Nak tahu lebih lanjut boleh hubungi/ Whatsapp saya di 0138727565


Salam sayang,
Azieyana Aziz
FB: Zie Azieyana

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com