Friday 25 December 2015

ATASI JERAWAT DENGAN STABILKAN HORMON


ATASI JERAWAT DENGAN STABILKAN HORMON

Jerawat memang musuh utama bagi seorang wanita. Tapi bukan wanita sahaja tau yang ada jerawat. Lelaki pun sama. Cuma wanita atau perempuan ni memanglah benci teramat dengan jerawat.

Sekarang cuba fikir-fikir semula, kenapa semasa kecil, muka kita bersih sahaja. Tapi bila dah start akil baligh yakni usia remaja, mulalah jerawat tumbuh sana, tumbuh sini. Sehinggalah dewasa, jerawat  masih kekal ada. Stress kan? Kurang keyakinan diri nak jumpa orang lain.

Ha, apa sebenarnya masalah utama remaja dan orang dewasa yang berjerawat?
Menurut kajian, 70% individu yang berumur 15-28 tahun akan menghadapi masalah jerawat.

Mengapa?????

Sebab jangka masa umur tersebut merupakan satu jangka masa perubahan HORMON berlaku.

HORMON???
Ya, hormon. Ketika inilah hormone akan berubah-ubah dan mengganggu  sistem tubuh badan manusia. Hormon wanita seperti progesterone dan estrogen. Manakala hormon lelaki seperti androstenidon dan testosteron.  Disebabkan gangguan hormon inilah jerawat tak pernah hilang. Pakailah produk apa sekalipun, krim muka itu, krim muka ini, pencuci muka itu, pencuci muka ini. Kalau jerawat anda disebabkan ketidakseimbangan hormon di dalam badan, jerawat memang tak akan hilang.

Jadi, solusi untuk anda ialah ATASI JERAWAT DENGAN STABILKAN HORMON.
Eh, macam mana pula nak stabilkan hormon??

Mudah sahaja.
Penemuan Shaklee untuk GLA ini memang sangat berkesan untuk stabilkan hormon. Pada awalnya ia digunakan untuk tujuan meningkatkan kesuburan lelaki dan wanita. Namun setelah beberapa kajian dijalankan, ia juga berkesan untuk mengatasi masalah jerawat yang berupunca daripada ketidak stabilan hormon dalam tubuh manusia.


Gamma Linolic Acid (GLA) merupakan bahan yang diperlukan untuk tubuh kita menghasilkan prostaglandin (hormone yang membantu tubuh mengawal proses dalam tubuh badan). GLA inilah yang sangat penting untuk mengawal ketidak seimbangan hormon yang menyebabkan jerawat.


Testimoni atasi jerawat dengan stabilkan hormon




Testimoni atasi jerawat dengan stabilkan hormon



Mudah kan? Atasi jerawat dengan stabilkan hormon terlebih dahulu.

Biar saya bantu anda. Hanya hubungi/Whatsapp saya di 0128660655
Salam Sayang.
Azieyana Aziz,

FB: Zie Azieyana

1 comment:

  1. Assalamualaikum,

    Akak dah masuk botol kedua ambik GLA. Memang akak rasa perubahan pada kulit dan emosi. Kalau tambah dengan Vitamin C, lagi elok untuk jerawat.

    Jom ziarah blog akak.
    www.syokvitamin.blogspot.my

    ReplyDelete

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com