Saturday 26 December 2015

ATASI GASTRIK DENGAN BERKESAN

ATASI GASTRIK DENGAN BERKESAN

Siapa ada gastrik?

Tau tak apa tu gastrik?
Gastrik berlaku apabila terdapat lebihan asid hidroklorik di dalam perut. Lebihan asid hidroklorik ini pula berlaku apabila makanan yang seharusnya di cerna oleh asid hidroklorik ini tidak terdapat di dalam perut. Ketika itu, asid hidroklorik akan cuba memproses makanan di dalam perut. Sekiranya tidak terdapat makanan di dalam perut, maka asid ini akan tetap memainkan peranan sehingga lapisan mukosa perut akan menjadi nipis akibat asid tersebut.
Lapisan mukosa perut yang semakin tipis



Berikut merupakan tanda-tanda seseorang itu meempnyai gastrik:
1) Sakit perut (pada bahagian atas perut atau abdomen)
2) Rasa pedih, senak dan berangin pada perut
3) Rasa mual, loya dan muntah
4) Hilang selera makan

Apakah cara atasi gastrik dengan berkesan?
Mudah sahaja sebenarnya. Cara untuk atas gastrik dengan berkesan ialah dengan makan secara teratur. Ini kerana makan secara teratur dapat mengelakkan asik hidroklorik melaksanakan proses pencernaan dengan betul tanpa menjejaskan lapisan mukosa perut.

Tapi dengan kehidupan yang semakin sibuk kadangkala kita akan terlepas pandang mengenai pentingnya makan secara teratur. Sebab itu, Shaklee mencipta satu produk yang mempunyai pelbagai khasiat. ESP Shaklee.


ESP Shaklee: protein soya non-GMO


Banyak khasiat ESP Shaklee untuk rambut, untuk kuku, untuk ibu mengandung, untuk turunkan berat badan, untuk slim. Tapi hari ini saya nak cerita mengenai khasiat shaklee untuk atasi gastrik dengan berkesan.

ESP diperbuat daripada soya non GMO. Soya non GMO ini sangat berkesan untuk memperbaiki lapisan mukosa perut dari terhakis akibat lebihan asid hidroklorik semasa proses pencernaan yang tidak lengkap.



Selain itu, ESP juga mempunyai indeks glisemik yang rendah untuk membebaskan glukosa secara perlahan. Disebabkan itu, asid perut aakan sentiasa mempunyai makanan untuk dicerna dan ini dapat mengelak masalah gastrik dan kembung perut.

Mudah kan cara atasi gastrik dengan berkesan. Untuk yang menghadapi gastrik teruk, saya sarankan anda ambil ESP ini kerana ia sangat berkesan. Saya juga mempunyai gastrik dahulu. Tapi selepas consume ESP alhamdulillah kini saya tidak pernah lagi diserang gastrik.

Mari saya bantu anda atasi gastrik dengan berkesan.

Hubungi/Whatsapp saya di 0128660655

Salam sayang,

Azieyana Aziz
FB: Zie Azieyana

2 comments:

  1. Dulu pagi- pagi mak saua selalu pedih ulu hati. Tapi lepas amal esp, masalah dah hilang. Lewat makan pon tak gastrik dah.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih En. Amin sebab bagi komen. :D
    ESP memang baik untuk ulu hati, elak gastrik. Sarapan sihat kan...

    ReplyDelete

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com