Monday 8 February 2016

TANDA-TANDA PENYAKIT KENCING MANIS

Awas dengan tanda-tanda berikut, kerana berkemungkinan besar ia merupakan tanda kepada penyakit "Kencing Manis"

1) Badan Terasa Kebas
Untuk kebanyakan kes pesakit kencing manis, badan terasa kebas atau kematian rasa pada badan merupakan petanda paling banyak. Selalunya, pesakit akan terasa kebas pada bahagian tangan, kaki dan juga jari jemari. Pesakit akan merasa kebas akibat saraf yang tidak berfungsi. Saraf yang tidak berfungsi pula berpunca daripada peningkatan kadar gula dalam darah yang menyekat aliran oksigen dan nutrient ke dalam tubuh pesakit.

Tanda-Tanda Penyakit Kencing Manis



2) Sering Membuang Air Kecil
Penderita pesakit kencing manis  akan cenderung untuk sering membuang air kecil. Ini kerana, kadar gula dalam darah untuk pesakit kencing manis adala tinggi melebihi 250 mg/dL. Kandungan gula yang tinggi akan meningkatkan kepekatan darah. Untuk mengurangkan tahap glukosa dalam darah, buah pinggang akan berusaha keras untuk membuang lebihan gula tersebut menyebabkan pesakit akan lebih kerap membuang air kecil.


Tanda-Tanda Penyakit Kencing Manis



3) Berat Badan Menurun
Pesakit Kencing Manis akan mengalami penurunan hormon insulin. Penurunan hormon inslin akan menyebabkan glukosa tidak dapat dibekalkan kepada sel-sel tubuh. Bila glukosa tidak dibekalkan, badan akan menganggap ia keaparan lalu menguraikan lemak pada otot sebagai sumber tenaga alternatif. Ini menyebabkan berat badan pesakit kencing manis akan menurun.

Tanda-Tanda Penyakit Kencing Manis




4) Sering Berasa Lapar
Apabila pesakit kencing manis tidak mempunyai insulin atau tidak bertindak balas terhadap insulin seperti kebiasaan, glukosa tidak dapat diproses oleh badan seperti biasa menyebabkan tahap gula dalam darah jatuh. Ini menyebabkan badan menganggap bahawa anda kelaparan dan memerlukan lebih glukosa untuk berfungsi. Isyarat ini diterjemahkan oleh abdan sebagai rasa lapar.

Tanda-Tanda Penyakit Kencing Manis



5) Luka Lambat Sembuh
Ini merupakan tanda asa penyakit kencing manis. Ia berlaku akibat salur darah yang tidak dapat menyalurkan nutrient pada sel tubuh untuk memperbaiki luka. Ini kerana kepekatan darah meningkat akibat kandungan gula yang tinggi.

Tanda-Tanda Penyakit Kencing Manis



6) Keletihan dan Cepat Marah
Usaha yang dilakukan oleh tubuh untuk mengimbangi jumlah glukosa akan membuatkan pesakit kencing manis berasa letih. Individu yang berasa letih mempunyai kecenderungan yang tinggi untuk cepat marah.

Tanda-Tanda Penyakit Kencing Manis



7) Terdedah kepada jangkitan kulat
Kencing manis akan melemahkan sistem imunisasi. Ini menyebabkan pesakit mudah mendapat jangkitan kerana sistem imunisasi yang tidak dapat melawan serangan bakteria dan kulat.

Tanda-Tanda Penyakit Kencing Manis



8) Penglihatan Kabur
Kandungan glukosa yang tinggi dalam darah yang tidak diproses menjadi tenaga akan mengubah bentuk kanta mata dan menyebabkan penglihatan pesakit kencing manis menajdi kabur.

Tanda-Tanda Penyakit Kencing Manis


Jika anda sudah mempunyai tanda-tanda di atas, mencegah lebih baik daripada mengubati. 
Vivix Shaklee ini sangat berkesan membantu pesakit kencing manis untuk menurunkan paras gula dalam darah sekaligus menjadikan pesakit bebas kencing manis.




Apakah kandungan Vivix Shaklee yang mampu mengatasi masalah kencing manis?

Dalam vivix terdapat bahan yang dinamakan resveratrol.


Kencing Manis: Ketahui Punca dan Rawatan


Resveratrol ialah sejenis phenol semulajadi yang wujud di dalam tumbuhan anggur terutamanya jenis muskat dan anggur kulit merah serta Knotweed Jepun.
Kajian saintifik menunjukkan resveratrol sangat memainkan peranan dalam memanjangkan usia kerana ia dapat melawan penuaan pada tahap sel.




Bagaimana pula Resveratrol bertindak menjadi penawar kepada kencing manis?

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin:
Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.


Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.


2. Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.


Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.



Berikut merupakan testimoni pengambilan Vivix untuk pesakit kencing manis.

Testimoni 1: Kencing Manis: Ketahui Punca dan Rawatan



Testimoni 2: Kencing Manis: Ketahui Punca dan Rawatan


Testimoni 3: Kencing Manis: Ketahui Punca dan Rawatan




Bagaimana ingin mendapatkan Vivix Shaklee ini???

Mudah sahaja. Anda hanya perlu hubungi/Whatsapp saya di 0138727565.
Konsultasi cara pengambilan yang betul akan saya berikan setelah produk sampai di tangan anda.

Bulan ini juga terdapat promosi potongan 5% untuk belian Vivix Shaklee ini. Jadi anda boleh dapatkan segera dengan menghubungi saya di 0138727565.

Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491
FB: Zie Azieyana

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com