Thursday 4 February 2016

RAWATAN UNTUK PESAKIT KENCING MANIS

Pasti ramai yang sering mendengar mengenai penyakit kencing manis.

Tapi anda tahu atau tidak apa sebenarnya punca utama penyakit kencing manis?

Kencing manis berlaku apabila tubuh badan manusia tidak memberi reaksi terhadap pengahasilan insulin.



Apa itu insulin?
Mengapa insulin penting untuk tubuh badan kita?

Pankreas merupakan organ penting dalam tubuh yang bertujuan untuk menukar makanan menjadi tenaga.Pankreas akan merembeskan hormon yang dipanggil sebagai insulin. Insulin diperlukan bagi membantu mengekalkan paras gula dalam darah yang normal. Paras gula penting untuk organ uama seperti otak, hati dan buah pinggang.

Bila badan tidak lagi bertindakbalas terhadap insulin, maka kadar gula dalam darah berada pada tahap yang tinggi. Kadar gula yang tinggi pula akan menyebabkan  sel-sel darah merah melekat bersama dan menjadi gelap dan lekit yang menghalang pengaliran darah yang lancar. 




Sel-sel darah yang melekat akan menyebabkan glukosa  terapung di dalam saluran darah kerana tidak dapat masuk ke dalam sel. Kandungan gula yang terlalu pekat dalam darah akan menyebabkan kesesakan pengaliran darah yang akhirnya mengeras menjadi gumpalan yang muncul dalam bentuk tompok-tompok.  Bila perkara tersebut berlaku, ia menandakan bahawa bahagian tersebut sudah tidak mendapat nutrient. 








Rawatan Untuk Pesakit Kencing Manis

Pada tahap darah bergumpal, insulin perlu di ambil oleh pesakit bagi membolehkan gula dikawal dalam darah. Insulin diambil dengan cara suntikan insulin ke badan pesakit yang menghidap kencing manis. Dengan itu, hormon insulin dapat mengawal kadar gula dalam darah bagi memastikan sel dalam darah tidak lagi bergumpal dan dapat mengalirkan nutrien ke dalam badan. Suntikan insulin akan meakan kos  RM 30 sehingga RM 200 setiap bulan bergantung kepada jumlah dan kekerapan suntikan insulin yang perlu diambil oleh pesakit.





Rawatan insulin untuk pesakit kencing manis


Apakah Rawatan Alternatif selain insulin untuk pesakit kencing manis?

Raawatan alternatif selain insulin ialah dengan mengambil Vivix. Kandungan Resveratrol dalam vivix berupaya untuk meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin. Peningkatan hormon insulin dapat mengurangkan paras gula dalam darah dan membolehkan organ lain berfungsi dengan baik. 

Maka anda tidak perlu membuat suntikan setiap hari atau minggu dan memperuntukkan sekurang-kurangnya RM 1400 setiap tahun untuk suntikan insulin sahaja.

Dengan pengambilan sebotol Vivix sahaja, anda akan mendapati paras gula dalam darah anda semakin menurun. Untuk bebas kencing manis sepenuhnya, mungkin anda perlu mengambil 5 atau 6 botol vivix bergantung kepada tahap kepekatan gula dalam darah anda. InsyaAllah, setelah itu, anda pasti terkejut bahawa anda telah bebas kencing manis sepenuhnya! Lihat testimoni di bawah.

Berikut merupakan testimoni pengambilan Vivix untuk pesakit kencing manis.

Testimoni 1: Rawatan untuk Pesakit Kencing Manis



Testimoni 2: Rawatan untuk Pesakit Kencing Manis


Testimoni 3: Rawatan untuk Pesakit Kencing Manis




Bagaimana ingin mendapatkan Vivix Shaklee ini???

Mudah sahaja. Anda hanya perlu hubungi/Whatsapp saya di 0138727565.
Konsultasi cara pengambilan yang betul akan saya berikan setelah produk sampai di tangan anda.

Bulan ini juga terdapat promosi potongan 5% untuk belian Vivix Shaklee ini. Jadi anda boleh dapatkan segera dengan menghubungi saya di 0128660655.

Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491
FB: Zie Azieyana

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com