Saturday 20 February 2016

PRODUK BERKESAN ATASI JERAWAT BATU DENGAN SELAMAT

Sekarang, anda pasti selalu terbaca iklan GEMPAK yang menjanjikan rawatan kepada masalah jerawat batu.

KESAN SEAWAL 5 HARI!!!

FLAWLESS DALAM 3 HARI!!!

GLOWING DALAM 3 HARI!!!

Tahu atau tidak, produk-produk yang menjanjikan kesan seawal itu pasti mempunyai bahan kimia yang tinggi. Kerana itulah ia mampu memberi kesan yang begitu pantas!

Jangan terlalu gembira. Kerana produk sedemikian hanya akan memberi kesan sementara. Bila anda berhenti menggunakan produk tersebut, pelbagai masalah wajah akan muncul seperti jeragat, masalah keradangan atau wajah yang mempunyai ruam. Dan masalah ini pula akan mengambil tempoh yang lama untuk dirawat.

Oleh itu, kita tidak seharusnya begitu percaya pada iklan-iklan sedemikian. Banyak juga iklan yang turut menjanjikan produk bebas bahan kimia. Tapi tidak menyatakan bahan-bahan yang digunakan dan dilabelkan pada produk. Jika anda ingin membeli produk dan produk tersebut tidak mempunyai label bahan, nasihat saya jangan beli! walaupun ia menjanjikan wajah anda yang berjerawat batu itu berubah mulus seperti Hanis Zalikha! Hehehe.

Sebelum saya terangkan produk berkesan atasi jerawat batu dengan selamat tanpa bahan kimia, mari ketahui terlebih dahulu punca berlaku jerawat batu.

1) Kulit yang terlalu sensitif
Kebiasaanya, individu yang mengalami masalah jerawat batu adalah disebabkan oleh kulit wajah yang terlalu sensitif pada bakteria. Bakteria yang datang daripada habuk akan menyebabkan keradangan pada wajah dan akhirnya terjadilah jerawat batu.

2) Faktor keturunan 
Separuh daripada individu yang mengalami jerawat batu adalah daripada keturunan. Contohnya, ibu, ayah memang jenis jerawat batu teruk, Ia menjadi masalah keturunan yang disebabkan oleh kalenjar minyak berlebihan pada wajah yang akan menyebabkan ransangan sensitif terhadap kotoran.



3) Pencuci muka yang mengandungi bahan kimia
Pencuci yang mempunyai bahan kimia pasti akan berkesan pada awalnya. Namun, selepas sesuatu tempoh, ia akan menimbulkan keradangan pada wajah dan menyebabkan jerawat batu.

4) Jarang atau tidak membersihkan wajah dengan baik
Malas membersihkan wajah akan menyebabkan kotoran tersumbat pada liang pori. Sama juga dengan sambil lewa membersihkan wajah sehingga liang pori tidak dibersihkan sepenuhnya. Ia akan menyebabkan liang pori tersumbat dan menyekat kalenjar minyak. Perkara ini akan meransang pembentukan jerawat batu.


Sekarang, jelas punca terjadi jerawat batu?

Jadi, apakah produk berkesan atasi jerawat batu dengan selamat?

Kulit yang terlalu sensitif dan Pencuci Muka yang Mengandungi Bahan Kimia
Untuk masalah pertama ini, anda perlukan pencuci muka yang bersifat semulajadi. Ini kerana, kulit wajah yang sensitif akan menyebabkan peradangan yang kebih teruk jika anda menggunaka  pencuci muka yang mempunyai bahan kimia.

Untuk yang memakai produk mengandungi bahan kimia, saya nasihatkan anda berhenti sekarang. Jangan menyesal di kemudian hari. Jangan sudah terhantuk baru terngadah. Bolehlah beralih kepada produk semulajadi yang bebas kimia dan dapat membersihkan wajah anda dengan berkesan. Ia sangat sesuai untuk kulit wajah yang sensitif. Membersihkan wajah dengan berkesan dan mengawal penghasilan minya.

Anda bolehlah mencuba Pencuci muka Gentle Deep Foaming Cleanser Shaklee ini.


Produk Berkesan Atasi Jerawat Batu Dengan Selamat

Kandungan utama produk ini yang terdiri daripada rumpai laut, algae hijau, dan strawberry begonia. Tiga bahan ini membolehkan wajah anda dibersihkan dengan maksima sehingga ke liang pori. Bahkan, algae hijau sangat terkenal untuk menyahtoksin kulit wajah. Bahan kimia yang sudah melekat pada kulit wajah boleh dineutralkan dengan algae hijau. Nak wajah cerah berseri pula? Strawberry begonia boleh cerahkan wajah anda secara semulajadi.

Faktor keturunan atau Badan banyak toksin
Walaupun ia disebabkan oleh faktor keturunan, masalah asas yang menyebabkan jerawat itu berlaku ialah lebihan penghasilan minyak pada kalenjar minyak wajah. Perkara ini juga boleh diatasi dengan mengambil vitamin yang boleh mengawal penghasilan minyak pada wajah.

KELEBIHAN GLA COMPLEX SHAKLEE:

Fungsi utama GLA ialah menstabilkan hormon yang menjadi punca utama jerawat. Selain itu, ia juga sangat berkesan mengawal penghasilan minyak pada wajah. Cubalah! anda pasti teruja.


Produk Berkesan Atasi Jerawat Batu Dengan Selamat

Lagi manfaat GLA Complex:
  • KECUTKAN JERAWAT DENGAN CEPAT
  • KAWAL KETIDAK SEIMBANGAN HORMON
  • KAWAL PEMBENTUKAN MINYAK BERLEBIHAN
  • PUDARKAN FLEK HITAM JERAWAT
  • MENYEKATAKAN TONA KULIT WAJAH
KELEBIHAN VITAMIN C SUSTAINED RELEASED SHAKLEE

Vitamin C shaklee merupakan satu-satunya vitamin yang bersifat sustained released, iaitu setiap jam selama 5 jam, 100 mg vitamin C akan dilepaskan ke dalam badan. Vitamin lain akan lepaskan secara sekaligus. Dengan vitamin C ini, anda akan mendapat manfaat optimum yang lebih banyak!

Khasiat Vitamin C sama seperti penggunaan buah oren dan citrus!


Produk Berkesan Atasi Jerawat Batu Dengan Selamat

Lagi manfaat Vitamin C:
  • MENGANJALKAN KULIT
  • MENINGKATKAN PENGHASILAN KOLAGEN 
  • MEMBANTU MENENTANG BAKTERIA JERAWAT
  • MEMBANTU MEMBUANG TOXIN DALAM BADAN
  • PUDARKAN PARUT JERAWAT DENGAN CEPAT

Jerawat bernanah bermakna badan punya banyak toksin dan bakteria jerawat sedang membiak. Atasi dengan Garlic Complex Shaklee..

KELEBIHAN GARLIC COMPLEX SHAKLEE

Garlic sangat berkesan untuk menghapuskan baketeria jerawat, antifungus dan anti kulat. Bahkan, Garlic merupakan suppliment utama dalam kalangan orang jepun dan Korea!

Khasiat Garlic Shaklee ini, samalah seperti bawang putih mentah yang boleh bunuh bakteria dan lancarkan aliran darah dalam badan.

Produk Berkesan Atasi Jerawat Batu Dengan Selamat


Lagi manfaat Garlic Complex:
  • MENGUATKAN SISTEM IMUN MENENTANG BAKTERIA JERAWAT
  • MEMBUANG TOXIN DALAM BADAN
  • MENGURANGKAN RASA SAKIT DAN PEDIH LUKA JERAWAT
  • MEMATIKAN BAKERIA JERAWAT

Produk di atas berkesan merawat dengan selamat tanpa anda perlu ragu. Kerana, Shaklee sudah berada 100 thaun di pasaran dunia.

Boleh hubungi saya di 0128660655 untuk info lanjut

Sekian,

Salam sayang,

Azieyana Aziz,
SID 1185491
FB: Zie Azieyana





No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com