Friday 12 February 2016

TAHAP PERKEMBANGAN PENYAKIT KENCING MANIS

Kencing manis atau Diabetes Milletus merupakan penyakit kronik yang muncul secara perlahan tanpa kita sedari. Penyakit ini hanya akan dapat kita kesan bila muncul tanda-tanda kencing manis

Bila anda berjumpa dengan doktor, anda akan dapati bacaan gula yang sangat tinggi dalam darah anda.

Tahap Perkembangan Penyakit Kencing Manis


Secara amnya, kencing manis berlaku akibat gangguan pada sistem metabolisme karbohidrat, iaitu pankreas tidak menghasilkan insulin yang cukup atau tubuh kita tidak dapat menukarkan gula menjadi tenaga.

Bagaimana perkembanngan penyakit kencing manis ini?

Pada awalnya, kencing manis ini berlaku akibat pola makanan yang berlebihan. Amalan pemakanan yang mengandungi gula berlebihan akan perlahan-lahan melemahkan pankreas untuk bertindakbalas terhadap insulin. Insulin merupakan hormon yang bertindak untuk menukarkan gula menjadi tenaga.

Tahap perkembangan penyakit kencing manis ini seterusnya akan lebih merisaukan. Pada saat pankreas menjadi semakin lemah, ia akan menyebabkan pankreas langsung tidak mempunyai tindak balas terhadap insulin. Akibat kekurangan atau ketiadaan insulin ini, glukosa akan terkumpul pada salur darah dan menjadikan darah bergumpal akibat kepekatan gula yang tinggi pada salur darah.

Tahap Perkembangan Penyakit Kencing Manis
Darah bergumpal akibat kepekatan gula yang tinngi



Apakah pula berlaku seterusnya?
Apabila glukosa mula berkumpul pada salur darah, ia akan menyebabkan kadar gula meningkat melebihi paras normal iaitu sekitar 120 mg, 2 jam selepas makan. Paras gula normal ialah sekitar 70-99 mg. Apabila perkara ini berlaku, kepekatan gula yang tinggi dalam darah mampu merosakkan saraf-saraf dalam badan dan juga organ dalaman seperti ginjal. Perkembangan penyakit kencing manis ini akan menyebabkan tubuh mula mengalami penumpukan pada sekitar badan terutamanya pada bahagian kaki. Ini kerana sumber vitamin dan nutrient tidak lagi dapat sisalurkan akibat kerosakan saraf dan organ, juga disebabkan oleh saluran darah yang tidak mengalirkan sumber nutrient tersebut.

Tahap Perkembangan Penyakit Kencing Manis



Lebih merisaukan, pada perkembangan penyakit kencing manis yang lebih kritikal, pesakit akan mengalami luka teruk. Luka teruk ini juga akan sukar disembuhkan. Kerana ia sukar disembuhkan, untuk mengelakkan bakteria atau kuman pada luka merebak pada bahagian badan yang lain, kaki pesakit kencing manis akan dipotong. Ketika itu, bermulalah episod pesakit kencing manis turut menjadi cacat.



Pada perkembangan atau fasa akhir penyakit kencing manis, apabila kepekatan gula dalam darah telah mengahsilkan tahap asid yang tinggi, organ dalaman tidak lagi dapat berfungsi. Akhirnya, pesakit kencing manis ini terpaksa pasrah untuk meninggalkan dunia.

Sadis, dan menyedihkan. Tapi itulah tahap perkembangan penyakit kencing manis yang membawa maut.

Oleh itu, sekiranya anda mendapati anda atau keluarga anda mempunyai tanda awal penyakit kencing manis ini, usah bertanggu! Cegah ia sebelum merebak dan sebelum terlambat. Kerana ketahuilah, penyakit ini boleh dicegah pada perkembangan awal.

Bagaimana?

Ia semudah tuang dan minum secara kinsisten. Bulan pertama anda akan dapati tahap gula dalam darah anda menurun. Teruskan pengambilan sehingga bulan ketiga, insyaAllah ketika ini anda akan bersorak gembira kerana bebas daripada kencing manis.

Nak tahu produk apa?

Vivix Shaklee ini sangat berkesan membantu pesakit kencing manis untuk menurunkan paras gula, meningkatkan rintangan insulin, sekaligus menjadikan pesakit bebas kencing manis.



Apakah kandungan Vivix Shaklee yang mampu mengatasi masalah kencing manis?

Dalam vivix terdapat bahan yang dinamakan resveratrol.


Kencing Manis: Ketahui Punca dan Rawatan


Resveratrol ialah sejenis phenol semulajadi yang wujud di dalam tumbuhan anggur terutamanya jenis muskat dan anggur kulit merah serta Knotweed Jepun.
Kajian saintifik menunjukkan resveratrol sangat memainkan peranan dalam memanjangkan usia kerana ia dapat melawan penuaan pada tahap sel.




Bagaimana pula Resveratrol bertindak menjadi penawar kepada kencing manis?

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin:
Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.


Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.


2. Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.


Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.



Berikut merupakan testimoni pengambilan Vivix untuk pesakit kencing manis.

Testimoni 1: Kencing Manis: Ketahui Punca dan Rawatan



Testimoni 2: Kencing Manis: Ketahui Punca dan Rawatan


Testimoni 3: Kencing Manis: Ketahui Punca dan Rawatan

Masih ragu-ragu??? Jangan tunggu setelah potong kaki baru anda hendak percaya. Baru anda hendak mengamalkan Vivix Shaklee ini. Kerana ketika itu, anda telah hilang separuh daripada nikmat kurniaan Tuhan.


Bagaimana ingin mendapatkan Vivix Shaklee ini???

Mudah sahaja. Anda hanya perlu hubungi/Whatsapp saya di 0138727565.
Konsultasi cara pengambilan yang betul akan saya berikan setelah produk sampai di tangan anda.

Bulan ini juga terdapat promosi potongan 5% untuk belian Vivix Shaklee ini. Jadi anda boleh dapatkan segera dengan menghubungi saya di 0138727565.

Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491
FB: Zie Azieyana



No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com