Wednesday 24 February 2016

KEMUNCULAN JERAWAT YANG PERLU ANDA TAHU

Seringkali kita berfikir, bagaimana sebenarnya jerawat ini muncul pada wajah kita?


Kecut hari ini, kemudian tumbuh lagi pada keesokan harinya. Dan begitulah seterusya. Jerawat sentiasa muncul pada wajah kita.

Sebenarnya, jerawat akan muncul apabila berlaku kecederaan pada tisu utama yang disebabkan oleh bintik putih (white head) dan bintik hitam (black head). Apabila bintik-bintik putih (white heads) itu dicemari oleh kotoran sedangkan ia berada dalam keadaan berminyak dan lembab, bintik putih tersebut akan mudah bertukar menjadi bintik hitam (black head). Bintik-bintik hitam (black heads) pula mengandungi sumbatan sebum iaitu bahan berlemak yang dihasikan oleh kelenjar minyak.
Pada kebiasaannya, bintik hitam sukar untuk dikeluarkan kerana ruang folikel yang kecil jika dibandingkan dengan saiz bintik hitam yang besar. Apabila kandungan sebum dibawah/dalam ruang folikel itu bertambah maka ruang folikel itu akan terhakis dari dalam dan membesar, maka ia akan menyebabkan kecedaraan pada kulit lalu menyebabkan nanah dalaman dan akhirnya terbentuklah jerawat.
Selain itu, masalah jerawat juga terjadi akibat pertumbuhan bacteria Propionibacterium acnes yang mengisi ruang-ruang folikel rambut yang terbuka dan mudah terdedah kepada kekotoran selain ia mudah terdedah kepada kelembapan dan pengoksidaan luaran.
Biasanya, masalah jerawat hanya diketogorikan sebagai ‘ringan’ sekiranya jumlah lesi (jumlah bintil merah/nanah putih yang tercela) kurang dari 30.
Manakala jumlah lesi dari 30 hingga 125 akan dikategorikan sebagai masalah jerawat ‘sederhana’. Dan apabila jumlah lesi telah melebihi 125, maka masalah jerawat itu akan dikategorikan sebagai ‘kronik’.
Jerawat biasanya menyerang remaja yang berusia antara 14 hingga 19 tahun kerana pada waktu itu berlakunya suatu bentuk perubahan hormone yang agak agresif.
Ketika ini, jerawat akan muncul dengan kadar yang sangat banyak. Namun begitu, banyak juga kes perubahan hormone terus berlaku sehingga ke umur 30 an menyebabkan jerawat tidak hilang pada wajah.
Oleh itu, penting untuk individu yang berjerawat mengawal perubahan hormone yang menyebabkan berlakunya jerawat. Bagaimana?

Mudah sahaja. 2 produk ini boleh bantu anda dengan berkesan.

KELEBIHAN GLA COMPLEX SHAKLEE:

Fungsi utama GLA ialah menstabilkan hormon yang menjadi punca utama jerawat. Selain itu, ia juga sangat berkesan mengawal penghasilan minyak pada wajah. Cubalah! anda pasti teruja.


Produk Berkesan Atasi Jerawat Dengan Selamat

Lagi manfaat GLA Complex:
  • KECUTKAN JERAWAT DENGAN CEPAT
  • KAWAL KETIDAK SEIMBANGAN HORMON
  • KAWAL PEMBENTUKAN MINYAK BERLEBIHAN
  • PUDARKAN FLEK HITAM JERAWAT
  • MENYEKATAKAN TONA KULIT WAJAH
KELEBIHAN VITAMIN C SUSTAINED RELEASED SHAKLEE

Vitamin C shaklee merupakan satu-satunya vitamin yang bersifat sustained released, iaitu setiap jam selama 5 jam, 100 mg vitamin C akan dilepaskan ke dalam badan. Vitamin lain akan lepaskan secara sekaligus. Dengan vitamin C ini, anda akan mendapat manfaat optimum yang lebih banyak!

Khasiat Vitamin C sama seperti penggunaan buah oren dan citrus!


Produk Berkesan Atasi Jerawat Dengan Selamat

Lagi manfaat Vitamin C:
  • MENGANJALKAN KULIT
  • MENINGKATKAN PENGHASILAN KOLAGEN 
  • MEMBANTU MENENTANG BAKTERIA JERAWAT
  • MEMBANTU MEMBUANG TOXIN DALAM BADAN
  • PUDARKAN PARUT JERAWAT DENGAN CEPAT
Untuk info lebih lanjut, Boleh hubungi saya di 0128660655. Mari atasi jerawat segera!

Sekian,

Salam sayang,

Azieyana Aziz,
SID 1185491
FB: Zie Azieyana






No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com