Saturday 21 May 2016

STROKE SEMAKIN PULIH DENGAN VIVIX SHAKLEE

"Assalamualaikum. Saya Hafiza Aein. Saya ingin berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dialami oleh suami saya dikategorikan sebagai strok pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk shaklee iaitu Vivix, alhamdulillah suami semakin pulih. 

Testimoni Stroke semakin pulih dengan Vivix Shaklee


28 April 2014, suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan otak kiri suami membengkak dengan cepat. Ya Allah, hanya Allah sahaja yang tahu bagaimana perasaan saya ketika itu. Doktor membuat keputusan untuk membuat pembedahan tempurung kepala suami kerana itu sahaja cara yang ada untuk menyelamatkan suami saya. Tanpa berfikir panjang, saya terus bersetuju kerana tiada pilihan lain. 

1 Mei 2014, jam 4.00 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu kepada saya bahawa pembedahan tersebut merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang akan berlaku. Jam 8.00 pagi, suami saya selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor. 

4 Mei 2014, suami masih tidak sedarkan diri. Doktor memberitahu saya bahawa terdapat 3 kemungkinan yang akan terjadi pada suami:
1) Tidak dapat mengingat siapa dirinya dan ahli keluarganya
2) Boleh mengingat tapi cepat lupa
3) Akan menghadapi masalah pertuturan

Saya menjadi sangat bimbang ketika itu. Apa yang saya harapkan, setelah suami sedar dia tetap akan ingat mengenai diri dan keluarga. Alhamdulillah, Allah Maha Besar, bila suami sedar, dia memang masih ingat pada kami semua. Cuma masalah ketiga yang doktor beritahu berlaku. Suami tidak boleh bercakap lancar  dan kami tidak faham dengan apa yang suami cuba pertuturkan.

Ketika itu, saya teringat dengan testimoni produk Vivix untuk stroke yang pernah saya baca. Kemudian,saya cuba beri suami satu sudu setiap malam dan berdoa agar agar sel-sel otak suami yang mati dapat dipulihkan. Alhamdulillah, setelah hampir setahun saya berikan Vivix, pertuturan suami semakin pulih. Doktor juga puji suami nampak semakin berseri-seri. Saya sangat bersyukur kerana suami semakin pulih kini. Terima kasih Shaklee kerana membantu masalah suami saya. Terima kasih juga kepada upline Shaklee yang mencadangkan pengambilan Vivix untuk suami saya."



BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU PESAKIT STROKE UNTUK PULIH?

Di dalam vivix, terdapat ramuan 4 bahan yang tinggi anti oksidan untuk melindungi dan membantu membaiki sel di dalam tubuh badan manusia. Jom lihat secara spesifik manfaat bahan yang terdapat dalam Vivix Shaklee




1. Polygonum Cuspidatum (Japanese Knotweed)
Polygonum Cuspidatum merupakan sumber utama kepada bahan RESVERATROL yang juga terdapat dari ektrak kulit dan biji anggur merah.
 

Resveratrol mengandungi bahan polifenol dan antioksidan yang dapat membantu untuk melambatkan penuaan, merendahkan kolestrol, meredakan tekanan darah, meningkatkan tenaga berterusan dan juga dapat membantu mengawal berat badan.

Kajian makmal telah membuktikan Resveratrol melawan penuaan di peringkat selular, mengaktifkan tindakan genetic  (DNA) untuk mengawaltur tindakbalas dalam badan yang normal. 

 Untuk pesakit yang mengalami stroke, resveratrol ini membantu mengaktifkan semula DNA dan sel-sel yang mati akibat pecahnya salur darah ketika stroke menyerang para pesakit. Secara tidak langsung, pengambilan yang konsisten akan dapat membantu memperbaiki sel-sel mati akibat daripada stroke.







 2. Muscadine Grape
Muscadine Grape ialah satu spesies anggur yang sangat unik kerana ia mengandungi lebih 1 (satu) kromosom  dari tumbuhan biasa, iaitu 20 kromosom.  Kelebihan ini menjadikan ia spesis anggur yang paling kaya dengan POLIFENOL, satu bahan penting yang sangat baik untuk kesihatan terutamanya untuk pencegahan kanser.


Dalam kes pesakit stroke, polifenol juga dapat membantu memperbaiki sel-sel yang sudah tidak berfungsi. Siapa sangka sel yang telah mati akibat pecahnya salur darah pada tubuh manusia boleh terhasil semula untuk membantu sistem dala tubuh badan manusia? Ya, ia bukan perkara yang ajaib. Kerana setiap satu (1) minit sememangnya 6 juta sel akan mati di dalam tubuh kita. Pertukaran dan penambahbaikan sel akan berlaku dengan cepat apabila kita mengambil suber makanan yang tinggi anti oksidan!

Satu lagi bahan penting ialah Asid Ellagik yang tinggi yang membantu untuk menghentikan tindakan kimia penyebab kanser. Ia mempunyai sifat anti-mikrob dan anti-virus.



3. Purple Carrot
Purple Carrot merupakan sumber terbaik untuk Vitamin A, sumber ANTIOKSIDA yang MUJARAB termasuk antocianin (yang menyebabkan warna merah menyala, ungu atau biru pada buah). 


Antocianin membantu untuk kesihatan saluran darah dan platlet. Punca berlakunya stroke ialah salur darah yang mengandungi kepekatan lemak yang tinggi menyebabkan darah tidak dapat beredar dengan baik, tersumbat sehingga pecahnya salur darah. Dengan purple carrot, ia dapat membantu mencairkan semula platlet yang bergumpal dalam salur darah sekaligus mengurangkan tahap kepekatan darah.


    4. European Elderberry (Sambucus Niagara)
Elderberry merupakan satu tumbuhan yang terkenal dalam rawatan tradisional untuk flu/selsema terutamanya influenza B. Ia dapat mengurangkan kesan akibat influenza seperti sakit otot dan ketidakselesaan akibat selsema.

Ia mengandungi unsure Flavonoids, salah satu sumber antioksida yang sangat baik untuk mengukuhkan system imunisasi untuk melawan jangkitan bacteria dan virus.

Bukan sekadar antioksidan, Elderberry juga ada vitamin A,B, C dan nutrient seperti asid amino. Kesemua nutrient ini baik untuk menguatkan imunisasi, merendahkan kolestrol, beri pelindungan kepada penyakit-penyakit kardiovaskular seperti serangan jantung & stroke.


Dan tahu tak? Semua bahan ini boleh anda dapatkan dalam tonik lazat iaitu Vivix.

Mari kongsikan bersama orang tersayang. Semoga dengan pengambilan Vivix ini, insan-insan yang kita sayangi dapat pulih daripada stroke.

Hubungi / Whatsapp saya segera di 0128660655.


Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491

FB: Zie Azieyana

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com