Friday 27 May 2016

CARA ATASI JERAWAT PANTAS DAN SELAMAT DENGAN BAWANG PUTIh


Siapa yang tidak kenal dengan bawang putih?
Bawang putih bukan hanya dapat digunakan dalam masakan tapi juga sangat berkesan dalam menghilangkan jerawat.


Bawang putih merupakan jenis rempah-ratus yang memiliki kandungan anti-bakteria dan anti viral, kedua kandungan tersebut sangat bermanfaat untuk mencegah dan mengatasi jerawat dengan pantas dan selamat pada kulit anda. Selain itu, bawang putih juga memiliki kandungan allicin yang juga merupakan suatu zat organisulfur yang mampu menghaluskan dan melembutkan kulit bejerawat. Manakla kandungan minyak atsiri yang tersimpan di dalamnya mampu mengurangkan kadar miyak berlebihan pada kulit wajah yang menajdi punca utama kepada tumbuhnya jerawat.
Berikut ini merupakan beberapa manfaat bawang putih:
i)  Melakukan rawatan wajah dengan menggunakan bawang putih dapat mengatasi masalah  peradangan pada kulit wajah yang disebabkan oleh jerawat
ii)   Dapat membunuh bakteria didalam kulit yang berjerawat, sehingga setelah dilakukan perawatan dapat mencegah jerawat agar tidak datang kembali.
iii)  Mampu menghilangkan bekas jerawat
iv)  Dapat mengurangkan penghasilan minyak berlebihan pada wajah
v)   Membuang sel kulit mati pada wajah yang menjadi punca tumbuhnya jerawat
vi)  Menghaluskan dan melembutkan kulit wajah yang berjerawat.
Itulah beberapa manfaat yang akan diperoleh dari penggunaan bawang putih, sehingga anda tidak ragu lagi untuk menggunakannya.

Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Bawang putih
Berikut ini merupakan beberapa cara yang dapat anda lakukan untuk menghilangkan jerawat dengan pantas dan selamat menggunakan bawang putih.
1. Menggosokan
Cara pertama, anda siapkan terlebih dahulu ulas siung bawang putih, lalu kupas dan iris tipis. Setelah itu, bersihkan terlebih dahulu kulit wajah yang berjerawat dengan air suam dan gosok-gosokan irisan bawah putih pada jerawat. Kemudian diamkan selama lebih kurang 45 minit-60 minit, lalu bersihkan dengan air dan sabun pembersih muka. Lakukan cara ini secara rutin setiap malam sebelum tidur, jika jerawatnya tidak terlelu kronik, kebiasaannya pada keesokan harinya jerawat akan kecut dengan sendirinya.
2. Menempelkannya
Cara lain ialah dengan menumbuk halus bawang putih, lalu tempelkan pada jerawat dan diamkan selama 20-30 minit agar kandungan di dalamnya dapat meresap kedalam kulit. lakukan perawatan ini secara rutin setiap malam sampai jerawat kecut dan hilang.
3. Menjadikan bahan untuk masker wajah
Siapkan 3 ulas bawang putih, lalu haluskan dengan cara ditumbuk atau diblender sehingga halus. Setelah itu, tambahkan sedikit minyak zaitun dan aduk hingga kedua bahan tersebut menjadi rata. Kemudian, bersihkan terlebih dahulu kulit wajah dengan menggunakan air suam. Kemudian sapukan  masker campuran bahan tersebut keseluruh permukaan kulit yang terdapat jerawat, lalu diamkan selama 20-30 minit dan bersihkan kembali dengan air suam tanpa menggunakan sabun. Boleh dilakukan 2x seminggu.
Kenapa saya letakkan jumlah masa secara spesifik?

Perlu diingatkan kepada anda, masa yang berlebihan akan menyebabkan tindak balas yang merosakkan wajah. Jerawat memang akan kecut tetapi anda akan dapati wajah anda seolah-olah terbakar. Jadi jangan ambil masa yang berlebihan untuk menggunakan cara-cara menghilangkan jerawat pantas dan selamat seperti di atas.

Sebab itu, saya juga menyarankan kepada anda yang mempunyai masalah jerawat kronik untuk mengambil bawang putih dari dalam iaitu dengan cara memakan bawang putih mentah.




Mesti tekak anda kembang bila baca perlu makan bawang putih mentah. Dengan bau dan rasanya yang sangat tidak menyenangkan tekak.

Tapi tahukah anda, di Jepun, Korea dan China, kebanyakan masyarakat sudah mengamalkan cara memakan bawang putih mentah. Ini kerana bawang putih mampu mengekalkan paras kolestorl dalam darah, melancarkan peredaran darah, dan membuang toxin dalam badan. Untuk individu yang berjerawat, berikut merupakan khasiat bawang putih untuk menghapuskan jerawat:



     1)    Sifat antioksidannya. Badan kita penuh dengan atom oksigen bebas yang melalui tubuh badan kita dan "mencuri" elektron daripada sel-sel yang sihat seperti sel-sel kulit. Ini menyebabkan kerosakan teruk kepada badan kita.


      2)    Ciri-ciri antibakteria , antikulat, dan antivirus. Ini bermakna bahawa menggunakan bawang putih untuk jerawat boleh membantu membunuh bakteria yang menyebabkan jerawat.

Untk anda yang memang tidak sanggup memakan bawang putih mentah, saya sediakan anda cara hapuskan jerawat pantas dan selamat dengan bawang putih tapi dengan cara lain.


Tahukah anda bahawa terdapat Bawang Putih dalam bentuk tablet?


GARLIC COMPLEX Shaklee. Jangan risau kerana walaupun dalam bentuk tablet, ia tidak akan merosakkan buah pinggang anda. Ia bukan ubat. Sekadar supplimen untuk kesihatan dan kecantikan anda.




Antara kelebihan yang terdapat pada Garlic Complex Shaklee adalah Garlic Complex ini diperbuat daripada bawang putih jenis premium yang ditanam secara organik di California, USA diwaktu musim panas dan BEBAS 100% daripada penggunaan racun perosak.

Pembuatan supplement Garlic Complex dilakukan pada suhu terkawal iaitu suhu bilik semata-mata untuk mengekalkan pengaktifan Allicin pada tahap 100% ( tidak semua garlic yang dijual dipasaran mempunayi Allicin aktif. Terutamanya bila dimasak, alcin akan musnah. Alicin sangat diperlukan untuk membunuh bakteria!


Allicin merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat dan mempunyai sifat penyembuh.




Garlic ini ia mampu untuk menangani masalah jerawat kerana :





·   Melawan bakteria penyebab jerawat
·   Mengawal penyebaran bakteria daripada terus menghasilkan jerawat
·  Membersihkan darah dengan mengeluarkan toksin daripada badan. Darah kotor adalah salah 1 faktor penyebab jerawat
·  Meningkatkan system imun dengan membekalkan antibiotik semulajadi sekaligus menjadikan kulit sentiasa sihat.

Berikut merupakan antara testimoni cara atasi jerawat pantas dan selamat dengan bawang putih










*Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih
Mudah kan? Selain dimakan , ia juga boleh dibuat masker tanpa anda perlu bersusah payah menumbuk bawang putih.

Nak hilangkan jerawat pantas dan selamat boleh dapatkan Garlic Complex ini daripada saya.

Jika anda mempunyai sebarang persoalan, saya sangat gembira untuk menjawab persoalan anda. Boleh hubungi/Whatsapp saya di 0128660655


Sekian,
Salam sayang,

Azieyana Aziz,
SID 1185491

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com