Saturday 21 May 2016

ATASI JERAWAT NANAH DENGAN MUDAH

"Shaklee Effect saya sebenarnya bermula dengan set penysuan, tetapi saya share satu lagi Shaklee Effect yang saya suka sangat.  Dulu, kulit muka saya berminyak yang teramat. Bukan setakat berminyak, bahkan jerawat bernanah tumbuh teruk. Ia menyebabkan muka saya terasa gatal. Macam nak garu dengan garfu. Kadang-kadang, nak basuh muka pun takut. Sebab pernah basuh muka, muka saya berdarah.

Testimoni Atasi Jerawat Nanah Dengan Mudah


Macam-macam pencuci muka yang telah saya cuba. Sebab terlalu terdesak, saya sanggup beli produk yang iklankan “hari ni guna, 3 hari dah cantik!”. Huhu. Serious, sebab saya terdesak sangat nak dapatkan kulit muka yang bersih. Tapi bukannya bertambah baik. Bahkan semakin teruk! Makin bernanah dan sangat perit, lagi lagi jerawat bernanah tu berada di dahi. Ketika sujud, seolah-olah saya letakkan dahi atas jarum.


Ketika ini, saya sudah menggunakan set penyusuan Shaklee, cuma saya tidak kenali produk tersebut dengan baik. Salah satu produk yang membuat muka saya bertambah teruk ialah vitamin E. Setelah mendapat nasihat daripada seorang SID dari Johor Bahru, saya mendapat tahu sekiranya muka berminyak mengambil vitamin E, ia akan menyebabkan muka lebih berminyak sehingga jerawat tumbuh dengan nanah. Akhirnya, beliau cuba menganalisis wajah saya dan mencadangkan produk yang lebih bersesuaian, iaitu:

1) GLA- merupakan kombinasi minyak Borage yang mengandungi Asid Gamma Linolik (GLA), asid linolik, minyak bunga matahari dan vitamin E. Walaupun GLA ini mempunyai vitamin E, namun ia sangat sedikit jika dibandingkan dengan vitamin E complex.

2) Produk kedua ialah ESP. ESP merupakan protein yang membantu dalam memperbaiki sel kulit mati. Sel kulit mati menyebabkan parut pada wajah. Terutamanya sekali parut jerawat yang susah nak hilang. Bila amalkan ESP Shaklee, Alhamdulillah, memang parut jerawat semakin pudar.

3)Produk ketiga ialah Sustained Release Vitamin C. SR Vitamin C ini membantu mengekalkan paras kolagen yang kritikal pada wajah kita. Sebab itu, kalau muka nampak tua atau orang kata muka tak sepadan dengan usia, ia menandakan paras kolagen kita yang berkurangan. Dengan mengambil vitamin C ini, ia membantu meningkatkan paras kolagen pada wajah. Selain ESP yang membantu memudarkan parut jerawat, vitamin C yang menghasilkan kolagen ini menjadikan wajah lebih cerah, mengecutkan jerawat dan mengelakkan wajah menjadi kusam.

Selain daripada supplimen, saya juga mengambil set kecantikan Enfuselle yang sesuai untuk kulit berminyak. Ia membantu untuk memperbaiki dan merawat kulit muka saya dari luar. Selepas jerawat mula surut dan nanah telah hilang, saya bertukar ke set kecantikan Nutriwhite. Inilah salah satu Shaklee Effect saya. Sekarang, saya sangat gembira kerana dapat berjumpa dengan orang ramai dalam keadaan yang yakin. Suami juga puji perubahan wajah saya."

Pengalaman di atas merupakan pengalaman daripada seornag pengguna Shaklee  iaitu Puan Noriza untuk atasi jerawat nanah pada wajah. Memang sedih kan bila kita menghadapi masalah jerawat kronik? Keyakinan untuk berjumpa dengan ramai orang memang rendah. Kita pun akan cuba bermcam-macam produk kerana terdesak untuk bebas daripada jerawat. Tapi perlu untuk anda ingat, jangan sekali-kali terpedaya dengan iklan yang menjanjikan KESAN SEAWAL 3 HARI atau yang seangkatan dengannya. 

Ini kerana, produk yang menjanjikan kesan secepat itu pasti mempunyai kandungan kimia yang tinggi. Bila anda berjerawat, ini menandakan berlaku jangkitan kuman pada wajah anda. Kuman yang bercampur dengan bahan kimia akan menyebabkan jerawat menjadi lebih kronik.

Jom lihat kebaikan produk Shaklee yang telah digunakan Puan Noriza untuk mengatasi jerawat nanah pada wajahnya

GLA COMPLEX
Fungsi utama GLA ialah menstabilkan hormon yang menjadi punca utama jerawat. 
Khasiat vitamin E dalam GLA yang sama seperti Sun Flower Seed Oil.


Lagi manfaat GLA Complex:
  • KECUTKAN JERAWAT DENGAN CEPAT
  • KAWAL KETIDAK SEIMBANGAN HORMON
  • KAWAL PEMBENTUKAN MINYAK BERLEBIHAN
  • PUDARKAN FLEK HITAM JERAWAT
  • MENYEKATAKAN TONA KULIT WAJAH

 ESP
ESP merupakan protein non-GMO yang membantu dalam memperbaiki sel kulit mati. Sel kulit mati menyebabkan parut pada wajah. Dengan jumlah protein berkualiti yang diperlukan badan, ia akan dapat mempercepatkan parut jerawat pudar.





Lagi manfaat ESP:



  • KECUTKAN JERAWAT DENGAN CEPAT
  • KAWAL PEMBENTUKAN MINYAK BERLEBIHAN
  • PUDARKAN FLEK HITAM JERAWAT



  • MENYEKATAKAN TONA KULIT WAJAH
  • MENCERAHKAN WAJAH


  •  VITAMIN C
    Vitamin C shaklee merupakan satu-satunya vitamin yang bersifat sustained released, iaitu setiap jam selama 5 jam, 100 mg vitamin C akan dilepaskan ke dalam badan. Vitamin lain akan lepaskan secara sekaligus. Dengan vitamin C ini, anda akan mendapat manfaat optimum yang lebih banyak!

    Khasiat Vitamin C sama seperti penggunaan buah oren dan citrus!


    Lagi manfaat Vitamin C:
    • MENGANJALKAN KULIT
    • MENINGKATKAN PENGHASILAN KOLAGEN 
    • MEMBANTU MENENTANG BAKTERIA JERAWAT
    • MEMBANTU MEMBUANG TOXIN DALAM BADAN
    • PUDARKAN PARUT JERAWAT DENGAN CEPAT


     PENCUCI MUKA ENFUSELLE & NUTRIWHITE


    Set Enfuselle



    Set Pencuci Muka Enfuselle dan Nutriwhite Shaklee pula merupakan produk penjagaan wajah yang bebas kimia.  Oleh itu, anda tidak perlu risau wajah akan menjadi teruk jika berhenti menggunakan produk ini. Kebiasaanya, bila anda menggunakan produk yang mempunyai bahan kimia, bila berhenti pasti wajah akan menjadi lebih teruk. Berbeza dengan set penjagaan wajah Shaklee, ia memperbaiki dan sudah tentu merawat maslah wajah anda.

    Jika anda mempunyai jerawat kronik, seeloknya menggunakan set Enfuselle terlebih dahulu. Bila ia mula menjadi normal, bertukarlah ke Nutriwhite.

    Set Nutriwhite



    Apa yang berani saya jamin ialah, semua produk Shaklee adalah semulajadi dan selamat. Baik supplimen dalaman ataupun luaran. Anda tidak perlu risau pada supplimen Shaklee kerana ia tidak mengandungi steroid yang boleh merosakkan buah pinggang. Berbeza dengan ubat-ubatan daripada hospital. Set penjagaan wajah dan kecantikan Shaklee pula diperbuat daripada bahan semulajadi tanpa kimia bertujuan untuk memperbaiki kulit wajah anda secara semulajadi.

    Jika anda mempunyai masalah seperti Puan Noriza, saya boleh membantu anda dari segi cadangan set jerawat, cara pengambilan dan bagaimana untuk menghilangkan jerawat dengan cepat. Kerana saya juga mempunyai Shaklee Effect yang sama seperti Puan Noriza. Saya juga telah mengikuti pelbagai kelas Shaklee untuk memahami dengan lebih mendalam mengenai produk-produk Shaklee untuk kecantikan.


    Sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi/Whatsapp saya di 0128660655. Saya sangat gembira menjawab persoalan anda. :)


    Sekian,
    Salam sayang,

    Azieyana Aziz,
    SID 1185491

    FB: Zie Azieyana

    No comments:

    Post a Comment

    Contact Form

    Name

    Email *

    Message *

    Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com