Monday 16 May 2016

PUTUS ASA DENGAN JERAWAT MEMBAKAR WAJAH

Anda sudah berputus asa dengan jerawat degil yang enggan hilang? Jerawat yang membuatkan wajah anda seolah-olah terbakar dan turut membakar sama keyakinan diri anda?

Saya kongsikan pengalaman Puan Lisa yang hampir berputus asa dengan masalah jerawat beliau, dipetik dari Supermom Shaklee Story.




"Nama saya Lisa Laing. Saya seorang ibu dan suri rumah. Pengalaman saya bersama Shaklee sangat menggemberikan kerana saya berjaya mendapatkan semua keyakinan diri saya selepas bertahun-tahun berasa rendah diri dan geram setiap kali melihat cermin. Kulit wajah yang bermasalah ini bermula selepas saya melahirkan anak pertama pada November 2010. Jerawat batu yang besar dan lebam membuatkan saya benar-benar hilang keyakinan diri. Lebih teruk lagi, ia bagaikan kulit terbakar setelah dicuci.

Pelbagai produk dari harga murah hingga ratusan ringgit telah saya cuba untuk mengubati masalah jerawat saya. Namun masalah jerawat ini tidak pernah hilang, bahkan semakin teruk. Kulit muka ditumbuhi lebih banyak jerawat, kulit muka kemerahan serta kulit terasa terbakar kepedihan setiap kali dicuci.

Akhirnya, saya berjumpa doktor pakar kulit swasta. Doktor memberitahu bahawa masalah jerawat saya adalah disebabkan oleh hormon exchange selepas bersalin. Ubat yang diberikan oleh doktor memang membantu. Namun, bila saya berhenti mengambil ubat tersebut, jerawat yang timbul menjadi lebih parah.Sehingga dalam sebulan, saya perlu membuat follow up sebanyak 2x di hospital. Dalam sebulan, ratusan ringgit melayang tanpa kesan yang memuaskan hati. Itulah kisah saya tanpa Shaklee.

Permulaan kisah saya bersama Shaklee bermula pada tahun 2012 bila saya cuba mencari alternatif melalui internet. Banyak testimoni berkaitan Shaklee untuk mengatasi masalah jerawat yang saya baca. Saya pun membeli set jerawat shaklee tersebut dan mencubanya.

Selepas itu, saya berasa begitu bersyukur kerana Shaklee telah membantu saya dalam mengatasi kulit muka yang ditumbuhi jerawat teruk. Kini, jerawat teruk yang bagaikan membakar wajah saya telah hilang buat selamanya. Sekarang, tanpa meneruskan pengambilan Shaklee kulit muka saya tetap sihat dan bebas jerawat. Hanya sekali sekala jerawat tumbuh ketika period namun akan hilang dengan segara. Sekarang, saya hanya konsisten dengan vitamin c sahaja."

Begitulah pengalaman Puan Lisa. Sebenarnya, terdapat banyak lagi testimoni berkesan mengenai set jerawat shaklee yang boleh anda lihat di sini

Sekarang pasti anda tertanya-tanya. Apakah produk yang digunakan oleh Puan Lisa? Berikut merupakan produk Shaklee yang diamalkan oleh Puan Lisa untuk mengatasi masalah jerawat kronik beliau.

1) VITAMIN C SUSTAINED RELEASED SHAKLEE
 VITAMIN C
Vitamin C shaklee merupakan satu-satunya vitamin yang bersifat sustained released, iaitu setiap jam selama 5 jam, 100 mg vitamin C akan dilepaskan ke dalam badan. Vitamin lain akan lepaskan secara sekaligus. Dengan vitamin C ini, anda akan mendapat manfaat optimum yang lebih banyak!

Khasiat Vitamin C sama seperti penggunaan buah oren dan citrus!




Lagi manfaat Vitamin C:
  • MENGANJALKAN KULIT
  • MENINGKATKAN PENGHASILAN KOLAGEN 
  • MEMBANTU MENENTANG BAKTERIA JERAWAT
  • MEMBANTU MEMBUANG TOXIN DALAM BADAN
  • PUDARKAN PARUT JERAWAT DENGAN CEPAT

2) ESP SHAKLEE

 ESP
ESP merupakan protein non-GMO yang membantu dalam memperbaiki sel kulit mati. Sel kulit mati menyebabkan parut pada wajah. Dengan jumlah protein berkualiti yang diperlukan badan, ia akan dapat mempercepatkan parut jerawat pudar.





Lagi manfaat ESP:



  • KECUTKAN JERAWAT DENGAN CEPAT
  • KAWAL PEMBENTUKAN MINYAK BERLEBIHAN
  • PUDARKAN FLEK HITAM JERAWAT




  • MENYEKATAKAN TONA KULIT WAJAH



  • MENCERAHKAN WAJAH


  • 3) ALFAFA SHAKLEE
    Alfafa Shaklee merupakan sejenis tumbuhan herba yang dihasilkan melalui daun alfafa. Daun alfafa sangat berkhasiat untuk membuang toxin dalam badan.


    Manfaat lain Alfafa:

    • MENENTANG BAKTERIA JERAWAT
    • BOLEH DIJADIKAN MASKER UNTUK MENGERINGKAN JERAWAT


    4) GLA SHAKLEE
    GLA COMPLEX
    Fungsi utama GLA ialah menstabilkan hormon yang menjadi punca utama jerawat
    Khasiat vitamin E dalam GLA yang sama seperti Sun Flower Seed Oil.




    Lagi manfaat GLA Complex:
    • KECUTKAN JERAWAT DENGAN CEPAT
    • KAWAL KETIDAK SEIMBANGAN HORMON
    • KAWAL PEMBENTUKAN MINYAK BERLEBIHAN
    • PUDARKAN FLEK HITAM JERAWAT
    • MENYEKATAKAN TONA KULIT WAJAH
    Apa yang berani saya jamin ialah, semua produk Shaklee adalah semulajadi dan selamat. Baik supplimen dalaman ataupun luaran. Anda tidak perlu risau pada supplimen Shaklee kerana ia tidak mengandungi steroid yang boleh merosakkan buah pinggang. Berbeza dengan ubat-ubatan daripada hospital. Set penjagaan wajah dan kecantikan Shaklee pula diperbuat daripada bahan semulajadi tanpa kimia bertujuan untuk memperbaiki kulit wajah anda secara semulajadi.

    Jika anda mempunyai masalah seperti Puan Noriza, saya boleh membantu anda dari segi cadangan set jerawat, cara pengambilan dan bagaimana untuk menghilangkan jerawat dengan cepat. Kerana saya juga mempunyai Shaklee Effect yang sama seperti Puan Noriza. Saya juga telah mengikuti pelbagai kelas Shaklee untuk memahami dengan lebih mendalam mengenai produk-produk Shaklee untuk kecantikan.


    Sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi/Whatsapp saya di 0128660655. Saya sangat gembira menjawab persoalan anda. :)


    Sekian,
    Salam sayang,

    Azieyana Aziz,
    SID 1185491

    FB: Zie Azieyana

    No comments:

    Post a Comment

    Contact Form

    Name

    Email *

    Message *

    Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com