Wednesday 7 December 2016

CARA HILANGKAN JERAWAT PADA DAGU

"Saya ada masalah jerawat kak. Tapi jerawat saya ada pada dagu je. Apa cara hilangkan jerawat pada dagu ni???"

Ada tak yang ada masalah sama seperti adik customer saya ni? Jerawat hanya pada dagu. Bahagian muka lain eslok bersih kan.

Bila dapat mesej dari adik ni, terus ingat kisah diri sendiri 4 tahun yang lepas. Memang muka saya pun jenis berjerawat pada dagu je. Tempat lain elok bersih. Frust lah kan. Orang lain muka bersih tak ada jerawat,

Masa tu, cubalah pelbagai produk kan. Dari krim muka, serum lah, sabun pencuci mukalah. Muka memang orang tegur makin cerah, makin flawless. Tapi jerawat pada dagu tetap nak hilang.

FRUST 10X GANDA!!!




Frust 10x ganda bermula tahun lepas. Lepas 2 tahun pakai krim muka yang buat muka saya elok flawless (kecuali part dagu, sebab jerawat tetap tumbuh pada dagu), saya dapati krim yang saya pakai tu ada bahan kimia terlarang. SUDAH!!! Patut muka aiii flawless jekkk masa tu. Kuang hajo sangat!

Mula dari tu pulak saya perasan, jerawat dah membiak kat bahagian muka lain. Bukan lagi pada dagu sahaja, hidung, dahi, ha semua dah jadi tempat pembiakan jerawat. hahaha.


Eh, dah terlari topik ni. Jadi, sebenarnya hari ni, saya nak ceritalah, apa cara hilangkan jerawat pada dagu. Bukan dahu sahaja tau, semua bahagian jerawat pada muka pun boleh.

Jadi sebelum tu, mari kita kenalpasti dulu punca Jerawat Pada Dagu untuk sesiapa yang belum baca artikel saya ni.



FAKTA PUNCA JERAWAT PADA BAHAGIAN DAGU



Sebelum atasi, elok kenali punca dahulu. Supaya kita boleh selesaikan masalah berdasarkan punca. 

Tidak Membersihkan Muka
Setiap muka kita adalah berbeza. Bahagian muka berminyak yang menjadi punca kepada pembentukan jerawat juga adalah berbeza. Jika anda mempunyai masalah muka berminya pada bahagian dagu, maka kecenderungan untuk anda mempunyai jerawat pada bahagian dagu adalah sangat tinggi.


Penggunaan Make Up
Penggunaan make up merupakan antara punca yang menyumbatkan liang pori sehingga tumbuhnya jerawat. Pastikan muka anda dibersihkan sepenuhnya setelah memakai make up.





Cara Pemakanan
Kurangkan pengambilan makanan gula olahan atau pun gula putih. Ganti manis dengan stevia atau pun madu asli. Kandungan gula putih boleh menjadi makanan kepada bakteria jerawat dan menggalakkan lagi pertumbuhan jerawat.

Ketidakseimbangan hormone
Jika anda rasa anda sudah cukup membersihkan wajah dan menjaga pemakanan tapi masih mempunyai masalah jerawat pada dagu, kemungkinan besar anda mempunyai masalah ketikstabilan hormon. Anda boleh mengambil supplement yang membantu mengawal kestabilan hormone seperti Gamma Linolic Acid (GLA), Evening Primrose Oil (EPO) atau Ephyra.

Stress
Secara amnya, stress akan menyebabkan hormone anda tidak seimbang. Jadi, cuba kawal stress anda dengan bersenam dan buat perkara yang jadikan anda gembira. 





Jadi, 2 masalah utama yang saya nak tekankan mengenai punca jerawat pada dagu ialah masalah ketidakstabilan hormon dan juga stress.

Sebab tu selalunya golongan yang ada jerawat pada dagu ni, golongan remaja, muda mudi yang belum kawin. heheheh. Sebab masa ni masa kita belajar, stress belajar, hormon tak stabil.

Jadi apa cara paling berkesan atasi jerawat pada dagu tu?

Ok, saya nak kongsikan 2 suppliment yang saya ambil untuk atasi masalah jerawat pada dagu tu. Bukan saya je yang ambil, bahkan dah ramai customer saya yang turut amalkan dah berjaya keluar dari masalah jerawat mereka.


VITAMIN C SUSTAINED RELEASED SHAKLEE

Vitamin C shaklee merupakan satu-satunya vitamin yang bersifat sustained released, iaitu setiap jam selama 5 jam, 100 mg vitamin C akan dilepaskan ke dalam badan. Vitamin lain akan lepaskan secara sekaligus. Dengan vitamin C ini, anda akan mendapat manfaat optimum yang lebih banyak!

Atasi jerawat kronik dengan rawatan mudah dan selamat

Vitamin C akan bantu atasi masalah jerawat dengan manfaat berikut:
  • MENGANJALKAN KULIT
  • MENINGKATKAN PENGHASILAN KOLAGEN 
  • MEMBANTU MENENTANG BAKTERIA JERAWAT
  • MEMBANTU MEMBUANG TOXIN DALAM BADAN
  • PUDARKAN PARUT JERAWAT DENGAN CEPAT

GLA COMPLEX SHAKLEE:

Ni paling penting untuk yang ada masalah hormon tak stabil sebab Fungsi utama GLA ialah menstabilkan hormon yang menjadi punca utama jerawat, di samping membekalkan khasiat vitamin E yang sama seperti Sun Flower Seed Oil.

Atasi jerawat kronik dengan rawatan mudah dan selamat

Lagi manfaat GLA Complex:
  • KECUTKAN JERAWAT DENGAN CEPAT
  • KAWAL KETIDAK SEIMBANGAN HORMON
  • KAWAL PEMBENTUKAN MINYAK BERLEBIHAN
  • PUDARKAN FLEK HITAM JERAWAT
  • MENYEKATAKAN TONA KULIT WAJAH

Nak tengok testimoni set jerawat Shaklee ni? Sila klik sini ya TESTIMONI SET JERAWAT SHAKLEE

Nak konsultasi lanjut pasal produk ni? Saya boleh bagi cara PALING BERKESAN untuk anda. :)

Jangan lupa Whatsapp saya tau.

AZIE     012-8660655

Sekian sahaja artikel Cara Paling Berkesan Atasi jerawat pada dagu untuk kali ini.

Salam sayang,

Azieyana Aziz,
SID 1185491
FB: Zie Azieyana


No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com