Thursday 1 September 2016

CARA MUDAH PUTIHKAN KULIT SEPERTI ARTIS


Siapa yang tidak ingin cantik kan? Cantik memberikan definisi yang berbeza buat setiap individu kerana cantik itu subjektif. Tapi satu perkara yang sering dikaitkan dengan kecantikan fizikal ialah kulit yang putih, cerah dan berseri. Cukup dengan kulit yang putih ramai wanita akan berasa yakin dengan diri mereka sendiri!




“Eh bolehkah nak putihkan kulit?”
“Ala, kalau dah gelap, mana boleh nak putih lagi.”

Pernah tak anda mempunyai persoalan-persoalan seperti di atas?

Jawapannya sudah tentu anda boleh putihkan kulit anda. Atau lebih tepat bila saya kata cerahkan kulit. Nak bukti? Cuba anda godek-godek gambar artis daripada Google. Tengok dari mula jadi artis memang dah putih? Tak. Mereka juga ambil masa untuk putihkan kulit mereka agar mereka mampu tampil menawan dan yakin di kaca TV. Bukanlah kita nak putihkan kulit supaya boleh jadi artis kan, sekadar untuk kepuasan diri kita agar kita lebih yakin.



Banyak produk yang kini dikeluarkan bertujuan untuk putihkan kulit. Produk berasaskan collagen contohnya semakin mendapat tempat di hati mereka-mereka yang menginginkan kulit yang putih. Namun begitu, kajian mengenai keselamatan produk putihkan kulit ini tidak mempunyai kajian bertulis untuk menjadi panduan kepada pengguna. Sekadar iklan yang mengatakan produk tersebut selamat ketika awal pemasaran. Jadi, adakah anda begitu yakin dengan produk yang baru sahaja keluar untuk kesihatan anda? Mungkin benar ia berkesan, namun kesan jangka panjang untuk kesihatan anda mungkin sangat merbahaya.

Tahukah anda, pengambilan produk putihkan kulit yang mengandungi bahan kimia bagi mempercepatkan kesan tindak balas untuk memutihkan kulit boleh meningkatkan risiko pembentukan sel kanser? Ini kerana sel anda akan berubah akibat daripada kandungan bahan kimia yang diambil. Jadi, adakah anda ingin bahayakan kesihatan anda menggunakan produk putihkan kulit yang tidak mendapat kajian keselamatan yang terperinci?

Saya tidak. Biarlah kesan lambat sedikit, yang penting ia selamat untuk kesihatan saya. Nak tahu apa produk yang saya gunakan untuk dapatkan kulit yang putih dan cerah? Yang paling penting ia mendapat pengesahan pengamal perubatan U.S. 101 tahun di pasaran antarabangsa, dan telah berada di Malaysia sejak tahun 1993 lagi. Setiap produk keluaran mereka akan melalui sekurang-kurangnya 83 ujian klinikal dalam tempoh 3 atau 4 tahun sebelum dipasarkan. Semua dilaksanakan untuk menjamin kesihatan pengguna!

Vitamin C Sustained Released


Vitamin C sangat penting untuk meningkatkan paras collagen dan glutathione secara semulajadi dari dalam badan. Collagen bantu cerahkan kulit manakala glutathione membantu penghasilkan pheomelanin untuk kulit yang lebih cerah. Vitamin C Shaklee yang bersifat pelepasan berterusan iaitu setiap sejam selama 5 jam, sebanyak 100 mg vitamin c akan dilepaskan ke dalam salur darah. Ia akan membantu memberikan kesan yang optimum. Tidaklah vitamin anda terbazir begitu sahaja. Ia juga dapat memastikan penghasilan collagen dan glutathione yang berterusan dalam tubuh kita untuk kulit yang putih, cerah dan anjal.



ESP Shaklee


ESP dihasilkan daripada soya non-GMO, soya yang mempunyai kualiti protein yang sangat tinggi. Badan kita memerlukan protein yang tinggi untuk tujuan perbaiki sel yang rosak setiap hari di dalam tubuh badan kita. Bila sel-sel kulit kita tidak diperbaiki, ia akan menajdi punca kepada kulit kusam. Parut pada wajah mahupun badan juga sangat sukar dihilangkan jika sel kita tidak diperbaiki. Jadi dengan mengamalkan ESP, ia akan dapat membantu memberikan anda kulit yang anjal, cerah dan bebas parut.


Berikut merupakan antara pengamal vitamin C dan ESP untuk kulit idaman.








Saya sudah mencubanya dan berpuas hati. Anda bila lagi? Jom tampil sihat, yakin dan cantik bersama saya. Saya akan consult anda sehingga puas hati.
Boleh hubungi/ Whatsapp saya di 0128660655
Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491

FB: Zie Azieyana



No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com