Sunday 4 September 2016

CARA-CARA UNTUK MENJADI PENGEDAR SHAKLEE


Menjadi pengedar Shaklee merupakan satu kerjaya yang tidak pernah terlintas dalam fikiran saya. Pada mulanya, saya cuma ambil Shaklee disebabkan oleh masalah jerawat saya. 3 bulan pengambilan, ramai kawan-kawan yang tegur perubahan dan turut ingin mengamalkan Shaklee. Ketika itu, saya mula berfikir untuk jadi pengedar dengan lebih serius. Supaya saya boleh berkongsi cara untuk mengatasi masalah jerawat saya, dan dalam masa yang sama bantu diri saya jana pendapatan.




Untuk pengetahuan anda, anda mampu untuk menjana pendapatan 4 angka dengan serius menjadi pengedar Shaklee sahaja. Bahkan, ramai yang menjadikan Shaklee sebagai part-time mereka juga mampu menjana 4 angka sebulan. Jadi, kalau anda seorang suri rumah atau pun pelajar yang tidak ada komitmen pekerjaan, anda juga mampu menjana pendapatan 4 angka dengan serius menjadi pengedar Shaklee!




Bagaimana ingin menjadi pengedar Shaklee?
1)      Anda perlu mendaftar sebagai ahli Shaklee
Mahu atau tidak, untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee, anda perlukan seorang penaja untuk mengisi borang pendaftaran ahli. Ini kerana ID penaja itu diperlukan dalam pengisian borang.
Jadi anda mempunyai 2 pilihan untuk menjadi ahli. Sama ada anda ingin mendaftar sendiri di mana-mana branch Shaklee berhampiran menggunakan ID saya (1185491) sebagai penaja anda, atau hubungi sahaja saya di 012-8660655 untuk saya uruskan pendaftaran anda sebagai ahli dari A-Z. Bayaran pendaftaran ahli ialah RM 70 untuk SM dan RM 80 untuk SS.


2)      Ikuti kelas Online/Offline yang dianjurkan
Anda ingin menjadi pengedar Shaklee yang serius untuk jana pendapatan 4 angka? Mestilah perlu belajar bukan? Para usahawan berjaya bukan terus berjaya dalam sehari dua. Mereka juga mengikuti pelbagai kursus untuk tingkatkan kemahiran dan pengetahuan mereka. Jadi sebagai pengedar yang serius, anda juga WAJIB tambah ilmu. Jangan risau, kelas yang dianjurkan 90% secara online. Jadi anda boleh upgrade ilmu bila-bila masa dan di mana juga, itu pun secara PERCUMA! Kelas offline banyak dianjurkan oleh cawangan Shaklee terdekat. Kelas offline ini selalunya sebulan sekali di cawangan Shaklee. Jadi anda bolehlah menghadiri kelas tersebut untuk dapatkan tips-tips menarik daripada pelbagai leader.

3)      Sharing, sponsor and Service (3S)
Bila anda sudah menjadi pengedar Shaklee, 3 perkara penting yang wajib anda buat jika anda ingin menjana pendapatan 4 angka, SHARING, SPONSOR & SERVICE

Sharing – Kongsikan kepada semua orang kebaikan Shaklee. Di sinilah anda perolehi jualan. Bila orang tahu kebaikan Shaklee untuk kesihatan mahupun kecantikan mereka, insyAllah, mereka akan beli dari anda.

Sponsor – Rajin-rajinkan diri anda untuk ramaikan ahli anda. Ahli merupaka pelanggan tetap kita! Bila kita ada pelanggan tetap, adalah jualan tetap. Tak gitu?

Service – Setelah jual, jangan lupa berikan service. Jika anda ingin menjadi ahli di bawah saya, apa yang sangat saya tekankan ialah service! Khidmat consultation kepada pelannggan secara berterusan sehingga masalah mereka selesai. Jangan nak jual sahaja tapi tidak ingin beri service. Ada ramai pengedar Shaklee. Jika anda tidak beri consultation selepas belian, pelanggan anda mungkin salah teknik pengambilan sehingga produk yang diambil tidak berkesan. Jadi, mungkin mereka akan beralih ke pengedar lain untuk dapatkan service yang mereka mahukan. Itulah kepentingan service!

Anda ingin jadi pengedar Shaklee hebat yang jana pendapatan minimum 4 angka sebulan???






Cepat hubungi saya ya.
Boleh hubungi/ Whatsapp saya di 0128660655

Sekian dulu untuk hari ni.

Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491


FB: Zie Azieyana

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com