Sunday 11 September 2016

DERITA JERAWAT KRONIK TERSALAH GUNA PRODUK PENJAGAAN WAJAH


Semakin banyak produk penjagaan wajah muncul di pasaran. Dengan pelbagai jenama dan menjanjikan fungsi sempurna untuk wajah anda.



Persoalannya, selamatkah semua produk tersebut?
Banyak kes yang menunjukkan wajah menjadi semakin teruk selepas menggunakan pelbagai jenis produk penjagaan wajah. Kes terbanyak ialah derita jerawat kronik akibat tersalah guna produk penjagaan wajah.




Pada awalnya, memang produk penjagaan wajah tersebut memberi kesan yang amat memberansangkan, wajah semakin putih, liang pori mengecil dan tona kulit sekata. Tapi ia tidak akan bertahan lama. Sekurang-kurangnya setelah 6 bulan, apabila bahan kimia tersebut sudah tepu pada wajah anda, tindak balas keradangan kulit akan berlaku. Ini kerana bahan kimia yang digunakan dalam produk tersebut mula bertindak balas pada kulit anda. Akhirnya, pengguna mengalami derita jerawat kronik.

“Aku dah pakai produk ni 2 tahun, ok je pun.”




1 kes lagi, wajah anda akan kelihatan elok sentiasa selagi mana anda menggunakan produk tersebut. Tapi, bila anda berhenti menggunakan produk tersebut, barulah ia akan memberi kesan negatif. Contohnya jerawat nanah dan bengkak. Akhirnya, anda menderita jerawat kronik.
Cuba lagi produk lain yang baru muncul, jerawat bertambah kronik.

Jadi, di sini saya ingin kongsikan 4 tips memilih produk penjagaan wajah

1)  Pastikan produk tersebut mempunyai bukti bertulis mengenai keselamatan produk. Bukti berulis mestilah daripada pihak ke-3 ya. Bukan syarikat tu yang keluarkan. Kalau syarikat tu yang keluarkan sendiri, mestilah tulis yang baik-baik sahaja kan.

2)    Kesan seawal seminggu. Ini paling bahaya ya! Hanya produk yang mempunyai bahan kimia yang akan memberi kesan sepantas itu. Jadi jangan senang hati bila produk yang anda guna beri kesan cepat dan pantas!

3)    Pastikan produk yang anda gunakan mempunyai label kandungan pada kotak produk. Kebanyakan produk baru yang dikeluarkan tidak mempunyai kandungan. Jadi bagaimana untuk anda tahu ia selamat tanpa bahan kimia? Sekadar anda dimomokkan dengan iklan produk tersebut, masih tidak cukup.

4)      Pastikan produk tersebut telah mempunyai “review” dari pelanggan lain. Sekurang-kurangnya review mestilah 3 tahun ke atas ya. Kalau review baru 3, 4 bulan, kita belum tahu keselamatan produk dalam jangka panjang. Kerana itulah sangat bahaya untuk anda beli produk yang baru muncul sebulan dua. Andalah yang menjadi bahan uji kaji kemandirian produk tersebut

Kepentingan Landmark Study untuk sesuatu produk

Landmark study merupakan satu kajian saintifik terhadap produk yang dijalankan oleh pihak ke-3 yang tidak berkaitan langsung dengan syarikat yang dikaji. Ia bertujuan untuk mengkaji keberkesanan sesuatu produk. Hasil kajian yang dilaksanakan turut diterbitkan di dalam jurnal.

Tahukah anda, Shaklee merupakan satu-satunya pengeluar produk kesihatan yang sanggup melaksanakan landmark study. Shaklee sebenarnya berhadapan dengan risiko besar dengan bersetuju untuk melaksanakan landmark study ini. Bayangkan jika hasil kajian yang dilaksanakan menunjukkan bahawa produk Shaklee memberi impak negatif kepada pengguna? Mahu tidak mahu, jika sesuatu pihak bersetuju untuk produknya dijadikan sebagai ujikaji oleh pihak ke-3, hasilnya wajib diterbitkan. Dan Shaklee berani menyahut cabaran produknya dikaji untuk membuktikan ia memberi kebaikan kepada orang ramai.



Oleh itu, satu kajian landmark study oleh Dr Glady Blocks, seorang pakar EPidemiology dan Public Health dijalankan dengan 3 jenis kelompok responden.  Atu kumpulan responden yang tidak langsung tidak mengambil supplimen, satu kumpulan yang mengambil jenis supplimen lain dan satu kumpulan pengguna Shaklee sebagai kumpulan responden.

Landmark study Shaklee telah dijalankan selama 3 tahun dari 2004 hingga 2007 memang menunjukkan pengguna vitamin Shaklee mendapat kesihatan yang lebih baik, berbanding dengan pengamal vitamin lain, dan juga bukan pengamal suplemen. 



Ini cukup membuktikan bahawa Shaklee merupakan pengeluar produk supplimen kesihatan yang langsung tidak memberikan impak negatif kepada penggun. Bahkan boleh dikatakan Shaklee merupakan pengeluar supplimen kesihatan terbaik dunia!

Untuk mereka yang menghadapi masalah jerawat kronik, Shaklee juga mempunyai solusi terbaik untuk anda!

Cadangan Produk untuk Jerawat Kronik

Tahukah anda, jerawat kronik bukan sahaja memerlukan penjagaan dari luar, sebaliknya juga penjagaan dalaman yang akan membantu mengatasi masalah dengan lebih efektif?



VITAMIN C SUSTAINED RELEASED SHAKLEE

Vitamin C merupakan vitamin yang sangat diperlukan untuk kulit. Pengambilan vitamin C akan membantu proses pembaikan kulit. Contohnya kulit yang berjerawat merupakan satu simptom keradangan kulit. Dengan vitamin C, ia akan mengurangkan keradangan kulit sekaligus mengatasi masalah jerawat kronik.

Vitamin C shaklee pula merupakan satu-satunya vitamin yang bersifat sustained released, iaitu setiap jam selama 5 jam, 100 mg vitamin C akan dilepaskan ke dalam badan. Vitamin lain akan lepaskan secara sekaligus. Dengan vitamin C ini, anda akan mendapat manfaat optimum yang lebih banyak!

Atasi jerawat kronik dengan rawatan mudah dan selamat

Lagi manfaat Vitamin C:
  • MENGANJALKAN KULIT
  • MENINGKATKAN PENGHASILAN KOLAGEN 
  • MEMBANTU MENENTANG BAKTERIA JERAWAT
  • MEMBANTU MEMBUANG TOXIN DALAM BADAN
  • PUDARKAN PARUT JERAWAT DENGAN CEPAT



GLA COMPLEX SHAKLEE:

Fungsi utama GLA ialah menstabilkan hormon yang menjadi punca utama jerawat, di samping membekalkan khasiat vitamin E yang sama seperti Sun Flower Seed Oil.

Atasi jerawat kronik dengan rawatan mudah dan selamat

Lagi manfaat GLA Complex:
  • KECUTKAN JERAWAT DENGAN CEPAT
  • KAWAL KETIDAK SEIMBANGAN HORMON
  • KAWAL PEMBENTUKAN MINYAK BERLEBIHAN
  • PUDARKAN FLEK HITAM JERAWAT
  • MENYEKATAKAN TONA KULIT WAJAH



GARLIC COMPLEX SHAKLEE

Garlic sangat berkesan untuk menghapuskan baketeria jerawat, antifungus dan anti kulat. Bahkan, Garlic merupakan suppliment utama dalam kalangan orang jepun dan Korea!

Atasi jerawat kronik dengan rawatan mudah dan selamat


Lagi manfaat Garlic Complex:
  • MENGUATKAN SISTEM IMUN MENENTANG BAKTERIA JERAWAT
  • MEMBUANG TOXIN DALAM BADAN
  • MENGURANGKAN RASA SAKIT DAN PEDIH LUKA JERAWAT
  • MEMATIKAN BAKERIA JERAWAT


Rawatan Penjagaan Muka Dari Luar

Selain daripada rawatan dalaman, penjagaan daripada luar sangat penting untuk individu yang mempunyai masalah jerawat kronik. Masalah jerawat ini akan menyebabkan anda turut menghadapi masalah kulit sensitif. Untuk masalah kulit sensitif, penggunaan skin care yang bebas kimia sangat penting untuk memeperbaiki struktur kulit yang sensitif.


Untuk penggunaan skin care yang bebas bahan kimia dan mampu memberikan nutrient lengkap pada wajah anda, cukup dengan satu pencuci muka bebas kimia ini! 



GENTLE DEEP FOAMING CLEANSER SHAKLEE

Gentle Deep Foaming Cleanser merupakan produk pencuci muka yang bertindak menyahtoksin toksin pada lapisan kulit wajah, mengawal sebum minyak dan mencerahkan kulit wajah.

Atasi jerawat kronik dengan rawatan mudah dan selamat


Lagi manfaat Gentle Deep Foaming Cleanser:

  • NYAHTOKSIN BAHAN KIMIA PADA WAJAH
  • MENGHILANGKAN WHITEHEAD
  • MENGHILANGKAN BLACKHEAD
  • MENCERAHKAN WAJAH
  • MENGAWAL PENGHASILAN SEBUM MINYAK
Berikut antara testimoni penggunaan Set Jerawat Shaklee ini


Testimoni 1: Atasi jerawat kronik dengan rawatan mudah dan selamat



Testimoni 2:  Atasi jerawat kronik dengan rawatan mudah dan selamat



Testimoni 3:  Atasi jerawat kronik dengan rawatan mudah dan selamat




Testimoni 4:  Atasi Jerawat, Cepat dan Selamat



Testimoni 5:  Atasi jerawat kronik dengan rawatan mudah dan selamat

Testimoni 6: Atasi jerawat kronik dengan rawatan mudah dan selamat



Anda ingin saya ajar step by step cara hilangkan jerawat dengan berkesan?

Anda menderita jerawat kronik akibat tersalah guna produk penjagaan wajah? Saya bantu anda atasi masalah tersbut. Mudah sahaja. Anda hanya perlu hubungi/Whatsapp saya di 0128660655.

Saya akan ajar step by step cara pengambilan yang betul untuk memaksimakan kesan pengambilan anda!

Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491



FB: Zie Azieyana

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com