Monday 29 August 2016

KEBAIKAN VITAMIN C SHAKLEE UNTUK KECANTIKAN


Pasti anda semua sering mendengar mengenai kebaikan vitamin c untuk kecantikan, bukan? Manfaat vitamin c untuk kecantikan kulit sudah tidak diragukan lagi. Bahkan, vitamin c ini sudah menjadi supplimen wajib buat para artis dan selebriti. Selain daripada bertujuan untuk mendapatkan kulit yang cantik, vitamin c juga mampu melindungi sistem imunisasi kita agar sentiasa sihat dan cergas. Kerana itu para artis dan selebriti mengamalkan vitamin c agar mereka kekal bertenaga dan cantik di kaca TV.



Bagaimana Vitamin C dapat memberikan anda kulit yang sihat dan cantik?

Kulit kita secara zahirnya bermula dengan kulit yang sihat. Namun, pengambilan makanan serta radikal bebas menyebabkan kulit kita menjadi kurang sihat. Semakin teruk tahap pendedahan kulit kepada radikal bebas, semakin banyak sel kulit yang mati menyebabkan kulit kita menjadi kusam. Begitu juga dengan pengambilan makanan yang tidak sihat yang mengandungi bahan kimia yang tinggi. Ia akan menyebabkan sel kulit sukar untuk diperbaiki. Untuk menentang radikal bebas dan memperbaiki sel kulit, badan kita memerlukan vitamin c yang mencukupi bagi membantu proses memperbaiki sel.

Dari segi warna kulit, kulit kita sebenarnya ditentukan oleh kehadiran sejenis pigmen yang dikenali sebagai melanin yang terbahagi kepada 2 jenis melanin yang utama iaitu PHEOMELANIN dan EUMELANIN. Melanin ini pula dipengaruhi sekurang-kurangnya 6 jenis genetik. Individu yang mempunyai kulit yang cerah mempunyai pheomelanin yang lebih banyak manakala individu yang berkulit gelap mempunyai eumelanin yang lebih banyak.



Kadar pheomelanin dan eumelanin pula dipengaruhi oleh Glutathione yang turut dikenali sebagai GSH. Badan kita boleh menghasilkan GSH dengan sendiri melalui bantuan 3 jenis asid amino iaitu cysteine, glutamate dang lysine. GSH akan bertindak untuk melawan radikal bebas dan menjadi anti oksidan. Kerana itu, jika anda perasan, banyak kandungan supplement pemutih mengandungi Glutathione sebagai salah satu kandungan utama.

Apa perkaitan Vitamin C dan Glutathione?

Vitamin C dan Glutathione mempunyai hubungan yang positif. Pengambilan vitamin C akan membantu meningkatkan paras Glutathione di dalam darah. Glutathione pula akan meransang penghasilan Pheomelanin serta menghalang enzim tyrosinase dari meningkatkan paras eumelanin yang menjadi faktor kepada pembentukan kulit yang lebih gelap.

Kerana itu pentingnya pengambilan vitamin c yang mencukupi. Ini kerana vitamin c akan digunakan bagi melindungi system imunisasi terlebih dahulu. Lebihan vitamin c akan digunakan untuk menghasilkan glutathione dan kolagen yang sangat penting untuk kulit manusia.

Sekarang, saya hara panda jelas mengapa vitamin C sangat penting jika anda inginkan kulit yang cantik dan cerah.

Kenapa wajib ambil vitamin c Shaklee?

Benar terdapat banyak vitamin C yang berada di pasaran sekarang. Kemunculan vitamin C dari brand yang pelbagai kadangkala membuatkan kita berfikir apakah perbezaan vitamin C brand X dan Y?



Kerana itu anda perlu membuat kajian untuk mendapatkan vitamin c terbaik dan selamat. Disebabkan oleh manfaat vitamin c, ramai pengeluar yang menghasilkan vitamin c dengan campuran bahan kimia untuk kos yang lebih rendah dan juga keberkesanan yang lebih cepat. Ini bermakna, vitamin C yang dihasilkan tidak bersifat semulajadi dan mengandungi bahan kimia yang akan merosakkan system tubuh badan anda dalam jangka masa panjang. Selalunya vitamin c jenis ini akan memberikan impak drastik yang sangat pantas. Contohnya 2 minggu pengambilan kulit anda telah berubah cerah. Perkara tersebut disebabkan oleh kandungan kimia sebagai peransang kepada penghasilan glutathione yang lebih cepat.

Anda perlu berhati-hati! Kandungan kimia dalam jangka panjang boleh meransang pembentukan sel kanser!

Salah satu vitamin C yang semulajadi dan selamat, dikeluarkan dan dipasarkan hanya selepas lebih kurang 83 ujian klinikal ialah Vitamin C sustained released Shaklee. Bahkan, Shaklee merupakan satu-satunya pengeluar suppliment yang mempunyai landmark study!


Vitamin C semulajadi yang diekstrak daripada ekstrak jagung untuk menjadikan ia tablet vitamin C yang bersifat pelepasan berterusan. Setiap jam selama 5 jam, 100 mg vitamin C akan dilepaskan  ke dalam salur darah bagi melindungi system imunisasi dan juga membantu penghasilan glutathione dan kolagen. Ia membantu melindungi kulit secara berterusan. Walaupun kesan yang agak lambat antara 4 ke 8 minggu, namun ia dijamin selamat dan berkesan!


Jom tengok testimoni pengguna vitamin c Shaklee






Kenapa beli dari saya?

Sebab saya akan ajar and acara pengambilan yang betul. Saya juga akan bantu anda mengenalpasti masalah kulit anda untuk mendapatkan kesan yang optimum!

Ingin dapatkan vitamin c yang dijamin selamat dan berkesan? Pilihah vitamin C Shaklee.

Boleh hubungi/ Whatsapp saya di 0128660655

Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491


FB: Zie Azieyana

3 comments:

  1. Kalau muka remaja jerawat teruk, berapa lama boleh nampak kesan sis setelah ambik Vit. C?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selalunya, kalau remaja jerawat teruk, kesan vitamin C boleh dilihat seawal 3 minggu dengan pengambilan konsisten. :)

      Delete
  2. Kalau muka remaja jerawat teruk, berapa lama boleh nampak kesan sis setelah ambik Vit. C?

    ReplyDelete

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com