Thursday 11 August 2016

PENGEDAR SHAKLEE KOTA KINABALU: SAYA AJAR ANDA TEKNIK BERKESAN



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Anda pengguna Shaklee di sekitar Kota Kinabalu?
Mari saya ajar anda teknik berkesan amalkan produk Shaklee

Masalah Jerawat




Siapa yang ada masalah jerawat? Saya pun ada masalah jerawat jugak. Bukan baru ada masalah jerawat, tapi bertahun. Dah guna bermacam-macam produk pun. Tapi tak jalan. Semakin banyak produk saya guna, semakin banyak jerawat yang muncul. Tapi alhamdulillah, dengan produk ini, saya berjaya atasi masalah jerawat saya.

Tahu tak apa punca utama jerawat muncul pada wajah?
Punca jerawat tumbuh pada wajah boleh dirumuskan kepada 4 punca utama:

1) Hormon yang tidak stabil
67.5 % individu yang berusia 15 sehingga 28 tahun mengalami ketidakstabilan hormon. Hormon yang tidak stabil akan menyebabkan hormon libido meningkat (hormon yang menyebabkan tumbuh jerawat). 

Peningkatan hormon libido akan menganggu proses penghasilan minyak pada kalenjar wajah dan menyebabkan aliran darah pada wajah tersumbat sehingga lemak pada lapisan kulit wajah tidak dapat dibuang sehingga terbentuknya jerawat.

2) Sebum yang terlalu aktif
Sebum yang terlalu aktif merujuk kepada penghasilan minyak yang berlebihan pada wajah. Sebum yang terlalu aktif menghasilkan minyak pada wajah menyeybabkan kotoran mudah terperangkap pada wajah kita.


3) Pembiakan bakteria
Pembiakan bakteria berlaku apabila badan kita mengandungi toksin berlebihan. Toksin berlebihan ini akan berubah menjadi bakteria yang menyebabkan keradangan pada wajah seperti jerawat.

4) Faktor keturunan
Faktor keturunan akan mendorong kepada masalah jerawat. Individu yang mempunyai genetik berjerawat akan mempunyai kecenderungan yang tinggi untuk menghadapi masalah jerawat.



Tahu tak dalam produk Shaklee, ada produk yang boleh membantu untuk atasi masalah jerawat anda?

Apa yang ada pada 3 vitamin ini sehingga ia membantu untuk atasi masalah jerawat?

Mari saya kenalkan dengan produk tersebut.

GLA, Garlic & Vitamin C

GLA
Fungsi utama GLA ialah menstabilkan hormon yang menjadi punca utama jerawat, di samping membekalkan khasiat vitamin E yang sama seperti Sun Flower Seed Oil. GLA sangat membantu untuk mengecutkan jerawat,



Garlic
Garlic sangat berkesan untuk menghapuskan baketeria jerawat, antifungus dan anti kulat. Bahkan, Garlic merupakan suppliment utama dalam kalangan orang jepun dan Korea!

Bawang putih merupakan jenis rempah-ratus yang memiliki kandungan anti-bakteria dan anti oksidan. Kedua kandungan tersebut sangat bermanfaat untuk mencegah dan mengatasi jerawat kronik pada kulit anda. Selain itu, bawang putih juga memiliki kandungan allicin yang juga merupakan suatu zat organisulfur yang mampu menghaluskan dan melembutkan kulit bejerawat. Manakla kandungan minyak atsiri yang tersimpan di dalamnya mampu mengurangkan kadar miyak berlebihan pada kulit wajah yang menajdi punca utama kepada tumbuhnya jerawat.


Vitamin C
Vitamin C mengandungi anti oksidan yang membantu melawan radang pada kulit seperti jerawat. Selain itu, ia juga membantu penghasilan kolagen pada tubuh untuk merawat masalah jerawat.



Tapi, tanpa teknik yang betul, pengambilan vitamin ini tidak akan dapat dicerna dengan baik oleh badan anda. Jadi nak tahu bagaimana teknik berkesan atasi jerawat dengan produk Shaklee ini?


Kenapa anda perlu membeli dari saya?
Kerana saya akan ajar anda teknik pengambilan yang betul untuk masalah jerawat anda. Anda boleh membeli dari sesiapa sahaja, tapi teknik pengambilan yang berkesan mungkin tidak akan dapat anda miliki jika anda membeli dari siapa-siapa sahaja.

Saya boleh menghantar produk terus sampai ke tangan anda bagi kawasan-kawasan berikut:

Kota Kinabalu
Likas
Sepanggar
Menggatal
Tuaran
Sembulan


Jangan lupa hubungi saya. Saya konsult anda dengan teknik berkesan!
Hubungi / Whatsapp saya segera di 0128660655.

Pengedar Shaklee Kota Kinabalu: Saya Ajar Anda Teknik Berkesan


Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491
FB: Zie Azieyana

1 comment:

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com