Wednesday 1 June 2016

KENALI PRODUK PENJAGAAN WAJAH DENGAN BAHAN KIMIA DAN KESANNYA KEPADA WAJAH

Jika anda adalah jenis individu yang sering menukar produk penjagaan wajah yang sering diiklankan sekarang sehingga menyebabkan anda mempunyai masalah jerawat, anda WAJIB BACA artikel ini sehingga tamat.

Tahukah anda, penukaran krim atau pun sabun pencuci muka boleh menyebabkan struktur kulit pada wajah berubah menjadi sensitif? Itu belum mengambil kira bahan kimia yang terkandung pada krim wajah dan pencuci muka yang anda gunakan. Yang akhirnya akan menyebabkan masalah jerawat pada wajah anda?


KENALI PRODUK MEMPUNYAI BAHAN KIMIA
Berikut merupakan 4 ciri utama untuk mengetahui produk tersebut mempunyai bahan kimia.
      1)    Kesan seawal seminggu
Pasti anda sering membaca iklan yang menjanjikan kesan seawal 3 hari atau 7 hari. Jika anda membaca iklan sebegini, insaf dan sedarlah. Terima hakikat bahawa hanya bahan kimia sahaja yang mampu merubah wajah anda secepat dan sepantas itu. Produk semulajadi tidak akan memberi kesan sepantas itu. Adakah anda ingin terus merosakkan wajah anda dengan produk yang mengandungi bahan kimia? Masalah wajah anda mungkin akan selesai untuk TEMPOH TERSEBUT, tetapi, ia akan menjadi LEBIH TERUK selepas itu. Nasihat saya, jangan gunakan produk yang membuat janji seperti itu. Jika anda ingin mempunyai kulit wajah yang sihat, gunakanlah produk semulajadi yang bebas bahan kimia.
      2)    Wajah anda menjadi lebih putih berbanding bahagian lain pada badan
Selepas anda menggunakan produk tersebut sekurang-kurangnya 2 minggu, wajah anda akan berubah putih. Lebih putih dari leher mahupun tangan anda. Anda pun mula teruja kerana produk tersebut sangat berkesan! Jangan terlalu teruja, sebaliknya risaulah. Kerana jika bukan merkuri, pasti produk tersebut mengandungi hidrokuinon. Mungkin sekarang anda sedang sibuk membelek krim wajah anda dan dapati tiada label merkuri atau hidrokuinon. Ketahuilah, kini ramai pengeluar yang tidak pun meletakkan bahan tersebut secara terang-terangan. Kalau tidak, bagaimana produk xx boleh dikembalikan dari pasaran Brunei? Saya rasa anda juga tahu mengenai isu tersebut. Jadi berhati-hatilah. Walaupun tidak ada label bahan tersebut, tapi bila anda gunakan dan memberi kesan sedemikian rupa, lebih baik anda berhenti dari ia terus merosakkan kulit wajah anda.



      3)    Jerawat akan muncul lebih teruk jika anda berhenti menggunakan produk tersebut
Anda telah menggunakannya lebih daripada 6 bulan, dan anda berfikir sudah tiba masanya untuk anda berhenti. Tapi selepas 2 minggu, anda dapati jerawat naik, wajah menjadi merah dan sangat sensitive. Ketahuilah. Itu adalah tindak balas bahan kimia kesan daripada produk yang telah anda gunakan.
Atasi masalah jerawat dengan produk semulajadi bebas kimia setaraf SK-II
      4)    Harga yang murah
Salah satu factor utama yang menyebabkan anda sering menukar dan berani mencuba ialah kerana harganya yang murah. Benar bukan? Kerana anda berpendapat, sekiranya produk tersebut tidak berkesan, anda tidak akan rugi banyak. Tapi, ketahuilah, kos untuk membaik pulih wajah anda akan memakan belanja yang besar. SANGAT BESAR jika anda tidak berhenti sekarang! Janganlah kita letakkan nilai yang rendah untuk penjagaan wajah.
KENALI PRODUK PENJAGAAN WAJAH SEMULAJADI
Sekarang, kenali pula produk penjagaan wajah semulajadi. Berikut merupakan 2 ciri utama produk penjagaan wajah semulajadi:
      1)    Tempoh masa keberkesanan
Tempoh masa keberkesanan produk hanya akan dilihat selepas 28 hari. Yang mana waktu ini juga anda baru sahaja perasana kan perubahan pada wajah anda. Tapi belum sepenuhnya mmeberi kesan. Ini kerana produk semulajadi memakan masa lebih kurang 28-60 hari untuk membaiki sel wajah anda yang rosak. Jika anda individu yang TIDAK TAHU BERSABAR, maka anda tidak sesuai menggunakan produk penjagaan wajah semulajadi.



      2)    Harga
Oleh kerana produk tersebut menggunakan bahan-bahan semulajadi tanpa kimia, maka ia memerlukan proses pembuatan yang rumit melalui bahan-bahan semulajadi. Ini akan menyebabkan harga produk tersebut mahal kerana kos operasi yang tinggi. Lihat sahaja produk SK-II, sebotol essence sahaja berharga lebih kurang RM 600 ++. Siapa lagi yang meragui keberkesanan produk SK-II? Artis antarabangsa menggunakan produk SK-II untuk mengekalkan keremajaan kulit wajah mereka
.



Sekarang, saya harap anda jelas. Dan demi kebaikan wajah anda, hentikanlah penggunaan produk berasaskan bahan kimia. Kesannya memang cepat, dan murah. Tapi untuk membaiki semula wajah anda, ia akan mengambil masa yang sangat lama sehingga anda boleh naik stress memikirkan mengenai wajah anda.


Jadi, apa kata anda bertukar sekarang ke produk penjagaan wajah semulajadi yang menjanjikan kesan dan kualiti yang tidak akan menghampakan anda? Klik artikel produk bebas kimia di sini

Hubungi / Whatsapp saya segera di 0128660655.


Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491

FB: Zie Azieyana





No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com