Friday 4 March 2016

PUNCA UTAMA JERAWAT BERLAKU

Masalah jerawat merupakan masalah yang sering melanda remaja saaat bermula baligh.

Ini kerana saat itu, hormon dalam tubuh manusia akan berubah. Menurut PROF. MADYA DR. SHAH REZA (Pakar Perbidanan dan Sakit Puan Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM),  Akil baligh juga menyebabkan kelenjar di bawah kulit mengeluarkan sebum dan dengan kehadiran sebum yang banyak boleh menyekat lubang-lubang halus, menyebabkan berlakunya jerawat.



Kenyataan di atas merupakan faktor yang akan meransang pertumbuhan jerawat pada wajah kita. Oleh yang demikian, bolehlah disimpulkan bahawa punca utama jerawat berlaku ialah perubahan hormon yang menyebabkan kalenjar di bawah kulit mengeluarkan sebum yang berlebihan dan meransang pertumbuhan jerawat.

Dalam kes yang normal, remaja akan menghadapi masalah jerawat ini dalam tempih 2 sehingga 3 tahun daripada tempoh bermula akil baligh. Namun begitu, terdapat banyak kes di mana wanita akan terus mengalami masalah jerawat ini selepas bermulanya akil baligh yang pertama sehinggalah ke usia 30 tahun.

Persoalannya, bagaimanakah cara untuk mengatasi masalah perubahan hormon yang menyebabkan penghasilan kalenjar minyak yang berlebihan yang menjadi punca utama jerawat berlaku?

GLA Shaklee ini boleh membantu anda mengatasi maslaah perubahan hormon. Dalam masa yang sama, ia mengawal penghasilan minyak yang berlebihan pada wajah yang menjadi punca utama jerawat berlaku.




GLA Shaklee ini dihasilkan dalam bentuk kapsul soft gel, tidak mempunyai rasa dan bau, dan mudah untuk ditelan. Kandungan vitamin E dalam GLA ini mampu menghilangkan bekas flek hitam akibat pertumbuhan jerawat .

Melalui pengambilan GLA Shaklee ini, ia akan dapat mengatasi punca utama jerawat berlaku. Mengawal perubahan hormon yang menyebabkan penghasilan kalenjar minyak yang berlebihan, mengecutkan jerawat dan mengjilangkan flek hitam bekas jerawat. Untuk kesan optimum, anda boleh cuba bersama dengan Vitamin C Shaklee, kerana Vitamin C Shaklee ini dapat membantu penghasilan kollagen dan menghlangkan parut jerawat.



Anda yang mempunyai masalah jerawat, saya cadangkan anda atasi dengan segera punca jerawat berlaku.

Berikut merupakan antara testimoni masalah jerawat yang berjaya diatasi dengan GLA dan Vitamin C Shaklee.


Testimoni 1





Testimoni 2



Testimoni 3



Untuk pembelian dan info lanjut, anda boleh hubungi/Whatsapp saya di 0128660655

Sekian.



Salam sayang,

Azieyana Aziz,
SID 1185491
FB: Zie Azieyana

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com