Saturday 12 March 2016

CARA ATASI GASTRIK DENGAN ESP

Siapa ada gastrik?

Tau tak apa tu gastrik?
Gastrik berlaku apabila terdapat lebihan asid hidroklorik di dalam perut. Lebihan asid hidroklorik ini pula berlaku apabila makanan yang seharusnya di cerna oleh asid hidroklorik ini tidak terdapat di dalam perut. Ketika itu, asid hidroklorik akan cuba memproses makanan di dalam perut. Sekiranya tidak terdapat makanan di dalam perut, maka asid ini akan tetap memainkan peranan sehingga lapisan mukosa perut akan menjadi nipis akibat asid tersebut.
Lapisan mukosa perut yang semakin tipis

Bila kita tidak mengambil makanan tepat pada waktunya, maka ia akan menjejaskan lapisan mukosa perut kita. Ini kerana asid hidroklorik yang mencerna makanan akan tetap dikeluarkan mengikut waktu yang tetap. Itulah pentingnya kenapa Doktor suruh makan ikut waktu kan? Doktor selalu bebel dengan saya dulu kalau pergi hospital dan mengadu kena gastrik. hehehehe

Berikut merupakan tanda-tanda seseorang itu meempnyai gastrik:
1) Sakit perut (pada bahagian atas perut atau abdomen)
2) Rasa pedih, senak dan berangin pada perut
3) Rasa mual, loya dan muntah
4) Hilang selera makan

Kalau pergi hospital, Doktor bagi ubat gastrik kan. Tapi ubat tu tak bertahan lama. Ia hanya untuk tahan sakit. Tapi kalau kita masih tidak makan ikut waktu, kita tetap akan kena gastrik. Jadi, hari ni saya nak kongsi pada anda, makanan yang kalau anda ambil, memang anda akan bebas dari gastrik. Best tak? Best tak? Macam saya sekarang. No more gastrik.Hehehe

Jom kita ambil ESP sama-sama ya...

Apa itu ESP?

ESP merupakan singkatan untuk untuk Energy Soy Protein.

Terdapat banyak manfaat ESP untuk kesihatan, termasuklah untuk mengatasi masalah gastrik.

ESP diperbuat daripada soya non GMO. Soya non GMO ini sangat berkesan untuk memperbaiki lapisan mukosa perut dari terhakis akibat lebihan asid hidroklorik semasa proses pencernaan yang tidak lengkap.



Selain itu, ESP juga mempunyai indeks glisemik yang rendah untuk membebaskan glukosa secara perlahan. Disebabkan itu, asid perut akan sentiasa mempunyai makanan untuk dicerna dan ini dapat mengelak masalah gastrik dan kembung perut.

Mudah kan cara atasi gastrik dengan berkesan. Untuk yang menghadapi gastrik teruk, saya sarankan anda ambil ESP ini kerana ia sangat berkesan. Saya juga mempunyai gastrik dahulu. Tapi selepas consume ESP alhamdulillah kini saya tidak pernah lagi diserang gastrik.

Berikut merupakan beberapa testimoni lain yang berjaya mengatasi gastrik dengan ESP.



Testimoni cara atasi gastrik dengan ESP



                                                   Testimoni cara atasi gastrik dengan ESP


Mari saya bantu anda atasi gastrik dengan berkesan.

Hubungi/Whatsapp saya di 0128660655.

Sekian,
Salam sayang,

Azieyana Aziz,
SID 1185491
FB: Zie Azieyana

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com