Saturday 1 April 2017

CARA ATASI MASALAH JERAWAT PADA WAJAH DENGAN KAEDAH YANG BETUL

Bila sebut pasal jerawat, mesti ramai yang ada jerawat akan terasa. Mula rasa wajah diperhatikan, mula rasa macam nak sorok muka, dan mesti rasa kurang yakin diri. Ramai individu yang mempunyai masalah jerawat, namun tidak mengetahui punca sebenar masalah yang teruk pada muka mereka.



Disebabkan mereka tidak mengetahui punca jerawat mereka berlaku, maka mereka memilih jalan mudah dan murah untuk mengatasi masalah jerawat dengan berasaskan krim muka semata-mata!

Kemudian, masalah jerawat pada muka semakin teruk akibat kandungan bahan kimia yang semakin berleluasa pada krim muka yang muncul ibarat cendawan tumbuh selepas hujan di pasaran online.

Jadi, sebelum cuba atasi masalah jerawat, apa kata kenalpasti dulu faktor yang menyebabkan jerawat tu muncul pada wajah kita. Barulah boleh atasi masalah jerawat dengan kaedah yang betul.


KETAHUI FAKTOR YANG MENYEBABKAN JERAWAT BERLAKU

1) MASALAH KETIDAKSTABILAN HORMON
Tahukah anda, 67.5 % individu yang berusia 15 sehingga 28 tahun mengalami ketidakstabilan hormon. Hormon yang tidak stabil akan menyebabkan hormon libido meningkat (hormon yang menyebabkan tumbuh jerawat). 

Peningkatan hormon libido akan menganggu proses penghasilan minyak pada kalenjar wajah dan menyebabkan aliran darah pada wajah tersumbat sehingga lemak pada lapisan kulit wajah tidak dapat dibuang sehingga terbentuknya jerawat.


2) BADAN BANYAK TOKSIN
Tahukah anda, toxin yang banyak dalam badan akan cuba keluar melalui liang-liang pori pada wajah dan badan manusia. Oleh itu, apabila badan banyak toksin, ia akan keluar dan menjadi jerawat. Sebab itulah ramai yang mempunyai jerawat pada bahagian belakang. Wajah apatah lagi...


3) PENGHASILAN MINYAK BERLEBIHAN PADA WAJAH
Tahukah anda, minyak berlebihan pada wajah juga menjadi punca utama jerawat? Penghasilan minyak berlebihan akan bercampur dengan kotoran pada luar wajah menyebabkan ia sukar dibersihkan dan menjadi faktor pembentukan jerawat yang pantas?

4) WAJAH TIDAK DIBERSIHKAN DENGAN BAIK
Untuk wanita-wanita yang sering menggunakan make-up ketika keluar rumah, perlu untuk anda ketahui bahawa pemakaian make up mengandungi bahan-bahan kimia yang tidak elok untuk kulit wajah. Jika anda memakai make-up, pastikan anda mempunyai pencuci muka yang mampu membersihkan kotoran pada wajah secara dalam sekaligus membekalkan nutrient pada wajah anda.


Dah tahu faktor yang menyebabkan jerawat, apa pula jernis-jenis jerawat yang ada ya? Perasaan tak selalunya masalah jerawat kita tak sama dengan orang lain. Secara amnya, terdapat 3 jenis jerawat yang utama.

     1)    Jerawat bengkak merah
     2)    Jerawat bermata atau bernanah
     3)    Jerawat pasir

Cuba kenalpasti, jerawat anda pada kategori yang mana?
Kenapa saya suruh anda kenalpasti?
Sebab dengan mengenalpasti jenis jerawat, ia boleh memberitahu kepada kita apakah punca utama jerawat kita sekaligus bantu kita atasi masalah jerawat pada wajah dengan kaedah yang betul.

Jerawat bengkak merah


Jerawat yang bengkak merah selalunya merupakan jerawat yang berpunca akibat ketidakstabilan hormon. Hormon yang tidak seimbang akan mengganggu sistem dalam badan kita sehingga tumbuh jerawat. Bila wanita period, jerawat  pasti tumbuh. Itu menandakan bahawa hormon dalam badan anda sedang tidak stabil.

Begitu juga saat kita stress. Stress akan menyebabkan hormon terganggu. Sebab itu selalunya individu yang belajar atau kuat bekerja akan ditumbuhi banyak jerawat. Dan jerawat tersebut jenisnya bengkak merah.

Jerawat bermata atau bernanah


Jerawat bermata atau bernanah merupakan jerawat yang berpunca akibat toksin yang banyak daam badan. Bila badan banyak toksin, toksin akan cuba keluat melalui liang roma. Dan terjadilah jerawat, paling selalu di bahagian belakang badan dan wajah kita. Jerawat yang keluar adalah jerawat bermata dan bernanah. Itu tandanya jerawat toksin.


Jerawat Pasir



Jerawat pasir berpunca akibat pengumpulan kalenjar minyak yang sangat besar di bahgain pori-pori wajah. Pengumpulan kalenjar minyak pada wajah akhirnya akan menyumbatkan liang-liang pori dan menyebabkan tumbuh jerawat yang bersaiz kecil iaitu jerawat pasir. Selain itu ia juga boleh disebabkan oleh penggunaan make up yang kerap tetapi tidak dibersihkan segera sehingga menyebabkan liang pori tertutup dan membentuk jerawat pasir.


APAKAH CARA ATASI MASALAH JERAWAT PADA WAJAH DENGAN KAEDAH YANG BETUL?

Penjagaan Dari Dalam

Badan kita sememangnya memerlukan sumber vitamin dan mineral untuk membentuk fizikal yang sihat dan cergas. Badan yang sihat akan dizahirkan melalui kulit yang cantik. Besar kemungkinan jerawat kronik pada wajah anda turut menggambarkan keadaan kesihatan dalaman dari dalam badan anda. Contohnya jumlah toksin yang banyak di dalam badan. Apabila jumlah toksin di dalam badan anda terlalu banyak dan tidak dapat dikeluarkan melalui saluran najis, maka ia akan mencari jalan lain untuk keluar melalui kulit. 

Cara paling mudah ialah melalui kulit wajah. Untuk membuang toksin yhang banyak ini, anda seharusnya melakukan proses detoks. Proses detoks paling mudah mengambil masa selama seminggu. Ketika tempoh ini, anda perlu mengambil makanan yang segar dengan bantuan vitamin-vitamin tertentu untuk membuang toksin di dalam badan. Sila klik di sini untuk mengetahui makanan yang boleh anda ambil ketika proses detoks.

Berikut merupakan vitamin yang boleh anda amalkan  untuk proses membuang toksin dari dalam badan dan juga vitamin yang membantu mengecutkan jerawat.


Berikut merupakan antara vitamin yang membantu untuk mengatasi masalah jerawat yang teruk pada muka

VITAMIN C SUSTAINED RELEASED SHAKLEE


Vitamin C shaklee merupakan satu-satunya vitamin yang bersifat sustained released, iaitu setiap jam selama 5 jam, 100 mg vitamin C akan dilepaskan ke dalam badan. Vitamin lain akan lepaskan secara sekaligus. Dengan vitamin C ini, anda akan mendapat manfaat optimum yang lebih banyak!

Cara atasi masalah jerawat 

Lagi manfaat Vitamin C:
  • MENGANJALKAN KULIT
  • MENINGKATKAN PENGHASILAN KOLAGEN 
  • MEMBANTU MENENTANG BAKTERIA JERAWAT
  • MEMBANTU MEMBUANG TOXIN DALAM BADAN
  • PUDARKAN PARUT JERAWAT DENGAN CEPAT



GLA COMPLEX SHAKLEE:

Fungsi utama GLA ialah menstabilkan hormon yang menjadi punca utama jerawat, di samping membekalkan khasiat vitamin E yang sama seperti Sun Flower Seed Oil.

Cara atasi masalah jerawat 
Lagi manfaat GLA Complex:
  • KECUTKAN JERAWAT DENGAN CEPAT
  • KAWAL KETIDAK SEIMBANGAN HORMON
  • KAWAL PEMBENTUKAN MINYAK BERLEBIHAN
  • PUDARKAN FLEK HITAM JERAWAT
  • MENYEKATAKAN TONA KULIT WAJAH

GARLIC COMPLEX SHAKLEE

Garlic sangat berkesan untuk menghapuskan baketeria jerawat, antifungus dan anti kulat. Bahkan, Garlic merupakan suppliment utama dalam kalangan orang jepun dan Korea!

Cara atasi masalah jerawat 


Lagi manfaat Garlic Complex:
  • MENGUATKAN SISTEM IMUN MENENTANG BAKTERIA JERAWAT
  • MEMBUANG TOXIN DALAM BADAN
  • MENGURANGKAN RASA SAKIT DAN PEDIH LUKA JERAWAT
  • MEMATIKAN BAKERIA JERAWAT


Rawatan Penjagaan Muka Dari Luar

Selain daripada rawatan dalaman, penjagaan daripada luar sangat penting untuk individu yang mempunyai masalah jerawat kronik. Masalah jerawat ini akan menyebabkan anda turut menghadapi masalah kulit sensitif. Untuk masalah kulit sensitif, penggunaan skin care yang bebas kimia sangat penting untuk memeperbaiki struktur kulit yang sensitif.



Untuk penggunaan skin care yang bebas bahan kimia dan mampu memberikan nutrient lengkap pada wajah anda, cukup dengan satu pencuci muka bebas kimia ini! 



GENTLE DEEP FOAMING CLEANSER SHAKLEE


Gentle Deep Foaming Cleanser merupakan produk pencuci muka yang bertindak menyahtoksin toksin pada lapisan kulit wajah, mengawal sebum minyak dan mencerahkan kulit wajah.

Cara atasi masalah jerawat 


Lagi manfaat Gentle Deep Foaming Cleanser:

  • NYAHTOKSIN BAHAN KIMIA PADA WAJAH
  • MENGHILANGKAN WHITEHEAD
  • MENGHILANGKAN BLACKHEAD
  • MENCERAHKAN WAJAH
  • MENGAWAL PENGHASILAN SEBUM MINYAK

Nak tengok testimoni penggunaan set jerawat di atas. Berikut antara testimoni penggunaan Set Jerawat Shaklee ini


Testimoni 1: Cara Atasi Masalah Jerawat



Testimoni 2:  Cara Atasi Masalah Jerawat



Testimoni 3:  Cara Atasi Masalah Jerawat





Testimoni 4:  Cara Atasi Masalah Jerawat




Testimoni 5:  Cara Atasi Masalah Jerawat


Testimoni 6: Cara Atasi Masalah Jerawat


Dah kenalpasti faktor yang menyebabkan jerawat anda? Dah tahu cara yang betul? Ha janganlah biarkan jerawat tu lama-lama kat muka kita. Nanti jadi parut jerawat pula. Jangan biarkan jerawat jatuhkan keyakinan kita.


Anda ingin saya ajar step by step cara hilangkan jerawat dengan berkesan?

Mudah sahaja. Anda hanya perlu hubungi/Whatsapp saya di 0128660655.
Saya akan ajar step by step cara pengambilan yang betul untuk memaksimakan kesan pengambilan anda!

Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491

FB: Zie Azieyana

1 comment:

  1. BetMGM Casino Bonus Code and Review - KT Hub
    The welcome offer of up to $1000 in BetMGM free play can 대구광역 출장샵 only be used on 논산 출장안마 a first deposit basis only. Deposit funds 경기도 출장샵 are not 보령 출장안마 included on the bonus 충청남도 출장마사지

    ReplyDelete

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com