Sunday 22 January 2017

KEBAIKAN VIVIX & B-COMPLEX UNTUK MASALAH BELL PALSY

Bell’s Palsy merupakan satu penyakit saraf yang berlaku akibat daripada peradangan saraf yang pada otot wajah. Keadaan ini akan menyebabkan bahagian otot wajah yang berlaku peradangan saraf akan melorot ke bawah. Selain itu, jangkitan virus pada saraf juga menjadi punca berlaku peradangan sehingga gejala bell palsy berlaku.


Bell’s Palsy dapat terjadi pada semua golongan usia, sama ada lelaki mahupun wanita. Terdapat pelbagai kes mengenai bell palsy. Terdapat individu yang mengalami bell pasly hanya beberapa minggu atau bulan. Namun, ramai individu yang turut mengalaminya bertahun dan tidak kurang kekal selamanya.

Berikut merupakan beberapa Gejala Bell’s Palsy secara umum:
·      Terjadi secara tiba-tiba, seperti kelumpuhan ringan  pada salah satu sisi wajah, menyebabkan           pesakit sukar tersenyum dan menutup salah satu kelopak mata.
·       Merasa ngilu pada bahagian rahang atau teinga
·       Sensitif kepada bunyi
·       Sering sakit kepala
·       Penurunan deria rasa
Komplikasi Akibat Bell’s Palsy


Komplikasi yang mungkin terjadi pada penderita Bell’s Palsy adalah:
·    Kerusakan saraf wajah yang tidak dapat pulih kembali seperti semula
· Pertumbuhan saraf yang tidak sesuai dengan yang seharusnya sehingga menyebabkan pergerakanyang tidak terkawal pada wajah
·   Boleh menjadi buta pada bahagian gangguan saraf akibat kekeringan mata yang sukar untuk ditutup.
·   Boleh menjadi penyebab berlakunya strok

Rawatan Untuk Bell Palsy

Secara amnya, tidak terdapat rawatan khusus untuk masalah Bell Palsy sekiranya pesakit berjumpa dengan doktor. Doktor hanya akan melaksanakan pemeriksaan radiologi seperti CT Scan atau MRI untuk membuat pemeriksaan tahap tahap kelumpuhan saraf pada bahagian yang lumpuh. Dari segi ubat-ubatan, kebiasaanya, antibiotik akan diberikan untuk mengawal jangkitan virus.

Selain itu, terdapat juga beberapa ikhtiar lain untuk masalah bell palsy segera pulih.

1. Vivix Shaklee
Kandungan resveratrol dalam vivix sangat berguna untuk memperbaiki sel dan dna. Dalam kes bell palsy, sel wajah individu rosak akibat daripada peradangan saraf yang berlaku. Dengan mengamalkan resveratrol, ia dapat membantu memulihkan keradangan saraf yang berlaku pada pesakit bell palsy.

2. B-Complex
Untuk pesakit yang menghadapi masalah saraf, jumlah folic asid yang diperlukan dalam badan adalah berbeza berbanding individu normal. Bell Palsy yang turut merupakan masalah saraf memerlukan jumlah folic asid yang tinggi dan ia dapat diperolehi dengan mengamalkan b-complex.

Berikut merupakan antara testimoni kebaikan vivix dan b-complex untuk masalah bell palsy:

“Kawan saya ada Bell’s Palsy.. Setelah 2 botol Vivix, Alhamdulillah sudah setahun tidak lagi diserang Bell’s Palsy“, -Puan Izura.
“Mak saya salah seorang pesakit Bell’s Palsy hampir berpuluh tahun.. Puas cari penawar sampai ke pakar di Singapura.. Alhamdulillah, pulih selepas konsiten Vivix dan GLA Complex”, -Puan Zura.
“Saya pernah kena Bell’s Palsy.. B-Complex memang berguna untuk saraf.. Ubat doktor, urutan muka dan rawatan kejutan elektrik pada saraf yang lumpuh.. Selepas 3 bulan 100% baik, Insya Allah”, -Tuan Fadzil Man.
·        




2 Oktober 2015
Saya bangun sebelah muka dah jatuhTak boleh senyumMata tak boleh tutupAir mata mengalir macam menangis. SakitRasa tegang je.
Doktor sahkan saya diserang Bell’s Palsy. Bukan STROKE. Tapi kelemahan sebelah otot muka. Saya di steroid. Punca UNKNOWN. Tapi maybe sebab saya menyusukan, dan baru lepas bersalin. Saya tidak mengambil sebarang steroid lagi selepas tu.
Consume SPECIAL DOSE Vivix. Dan consume OmegaGuard, Bcomplex & Vitamin E dengan EXTREME. Saya juga menjalani fisioterapi.
Alhamdullilah selepas 90 hari, saya diberi kesempatan SENYUM kembali.
Share la. Saya izinkan. Kalau ade ahli keluarga / sahabat handai yg mengalami, berikan support. Ia bukan mudah seperti dijangka. Saya dan sahabat Bell’s Palsy sahaja yang tahu apa yg kami rasa. -Puan Faiza
Anda ingin info lanjut ikhtiar rawatan masalah Bell Palsy?

Mudah sahaja. Hanya perlu hubungi/Whatsapp saya di 0128660655.

Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,
SID 1185491





FB: Zie Azieyana

No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com