Monday 3 October 2016

BETULKAH STRESS SEBAB UTAMA JERAWAT BERLAKU?

JERAWAT TUMBUH SEBAB STRESS???

Ha samalah kita tu.

Lama dah pun ambik set jerawat shaklee ni. Rasanya dulu 4 bulan memang dah tak ada masalah jerawat. Almost flawless! Gtohhhh! Hahahaha

Tapi sebab daku gatal nak buat master, tambah2 dengan kerja yang kena bawak balik rumah tiap malam, proposal defense daku hancur!!!! Stress sebab kena marah lecturer, stress sebab kena buat major correction, stress sebab kerja office masih banyak!

Ha nampak tak STRESS kuasa 3 kat situ? Hahahaah.

Jadinya atas cadangan pakar, dose vitamin yang saya ambik sekarang kena up kan 2x ganda, hehehe.

Cuba tengok gambar masa mula-mula jadi cikgu dan gambar terbaru semalam (dalam tempoh 6 minggu)




Huahhhh memanglah tak plolessss lagi, mu tunggu yeeeee.

Hehehe masalah jerawat anda sama macam saya?


Nak tahu tak macam mana saya atasi masalah jerawat ni?

Saya kongsi 3 produk utama dalam Set Jerawat Shaklee yang saya amalkan ya.

GLA SHAKLEE

Stress akan menyebabkan hormon pada badan kita berada dalam keadaan yang tidak stabil

Masalah jerawat disebabkan oleh hormon sudah tentu tidak dapat diatasi dengan produk skincare, Ia memerlukan pembetulan dari dalam. Bagaimana nak betulkan hormon? Boleh ka betulkan hormon?
Sudah tentu boleh. GLA mengandungi gamma linolik asid yang diperlukan untuk mengatur kitaran haid dan menstabilkan hormon. Bila hormon anda stabil, ia dapat membantu mengurangkan pertumbuhan jerawat, bahkan pengambilan konsisten dapat menghilangkan masalah jerawat secara total!





VITAMIN C SHAKLEE

Bila kita stress, semakin banyak jumlah vitamin C dalam tubuh kita yang akan musnah. Vitamin C yang berkurang akan menyebabkan collagen asli dalam badan kita tidak dapat terhasil. Ini kerana collagen asli dalam badan kita memerlukan vitamin C untuk terhasil.
Collagen penting untuk membaiki struktur kulit kita, membantu meredakan keradangan (jerawat merupakan salah satu jenis keradangan) pada kulit dan mengecutkan jerawat.

Sebab itu, bila stress kita memerlukan vitamin C yang banyak. Untuk pastikan keperluan penghasilan collagen asli dalam badan akan berkekalan.



ESP




Bagaimana ESP membantu masalah jerawat dan wajah berminyak?

Selain memusnahkan vitamin C dalam badan, stress juga akan turut menyebabkan sel kulit kita rosak atau pun musnah. Sel musnah setiap hari merupakan perkara biasa kerana kadar kemusnahan normal sel dalam tubuh manusia ialah 3 bilion sel setiap hari. Namun begitu, jumlah kemusnahan sel akan meningkat apabila sakit, terdedah dengan radikal bebas dan stress. 
Untuk memperbaiki sel yang rosak dan mempercepatkan pertumbuhan sel yang musnah, badan kita memerlukan jumlah protein yang mencukupi. 

ESP merupakan protein yang berkualiti tinggi. Protein berasaskan tumbuh tumbuhan sebenarnya lebih baik berbanding protein daripada haiwan seperti daging, ayam dan ikan. Protein diperlukan oleh badan kita untuk memperbaiki sel dalam tubuh.


Dengan mengamalkan ESP, ia akan membantu memperbaiki sel sekaligus mengecutkan jerawat. 
Bahkan, dengan ESP, ia juga dapat membantu menghilangkan parut jerawat pada wajah. Ini kerana parut juga merupakan petanda sel di bawah lapisan kulit kita telah rosak. ESP bantu baiki sel rosak yang terzahir menjadi parut jerawat pada wajah.





Anda ada masalah jerawat sebab Stress jugak?

Cepat pm/wassap saya di 0128660655,

Saya share apa lagi yang saya buat utk atasi masalah jerawat ni. 😍

Sekian, salam sayang.

Azieyana Aziz,

SID 1185491



No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com