Wednesday 16 September 2015

Remaja dan jerawat: Cara Mengatasi

Ok, ni entri pertama blog saya.  Jom tampil sihat dan yakin? Siapa tak nak kn? Hehe.

Baiklah, oleh kerana masalah utama para remaja masa kini ialah jerawat, entri pertama saya ni akan berkisar mengenai masalah jerawat dan kesihatan.

Saya dulu ada masalah jerawat yang agak teruk. Bermula ketika saya masuk ke matrikulasi, sehingga tahun 4 pengajian di universiti. Dalam 5 tahun macam tu lah. Sebab terlebih belajar kot? hehehe
Saya cuba pelbagai krim. Tapi hampa, sebab rata-rata krim yang saya guna ada kandungan merkuri, paraben, hydrokuinon dan AHA. Mula-mula pakai saja ok, lepas tu…. Huhu, hampa, sebab jerawat naik lagi.

Lepas tu, siapa perasan? 2 tahun kebelakangan ni, produk collagen pemutih/menghaluskan wajah famous gila. Ibarat cendawan tumbuh selepas hujan. Saya ingat lagi, yang mula-mula famous Aurawhite. Lepas tu, huhhhh macam tiap bulan ada produk collagen baru yang trending kat FB. Dan kalau korang nak tahu, adalah 3 atau 4 produk collagen yang saya cuba. Tapi kesannya pun masih mengecewakan. Cuba sampai enam bulan, tapi jerawat masih macam tu juga.

Sehinggalah, saya terjumpa entri mengenai vitamin untuk jerawat. Tak lain dan tak bukan, vitamin Shaklee. Vitamin C sustained release Shaklee dan GLA Shaklee.
Untuk pengetahuan anda semua, saya ambil 3 bulan saja produk ni, jerawat saya kecut. Paling happy bila orang tegur kulit saya makin cerah, lepas tu jerawat dah tak ada. Happy kan? Lepas dari tu, tahap keyakinan saya memang meningkat.  Sekurang-kurangnya, tertutup jugaklah mulut-mulut orang yang selalu perli jerawat saya kan?

Hmm, apa pula kaitannya dengan kesihatan?
Ha, selain dari menghilangkan jerawat dan membuat saya tampil yakin, saya nak cerita kebaikan dua vitamin Shaklee tu.

Vitamin C sustained released Shaklee
Kandungan vitamin c Shaklee ni sama dengan kandungan vitamin c dalam 7 biji buah oren.  Sifatnya sustained released. Iaitu, setiap satu jam selama 5 jam, 100 mg vitamin c akan dilepaskan ke dalam tubuh anda. Pelepasan vitamin c ini akan membantu anda untuk cergas sentiasa di samping menguatkan sistem imunisasi anda agar tidak mudah jatuh sakit. Selain itu, ia juga dapat mengurangkan rasa sakit  badan anda dan mengurangkan sakit kepala/migrain. Banyak lagi kebaikan vitamin c ni. Saya akan cerita spesifik dalam entri saya yang seterusnya.

GLA Shaklee
Dalam GLA Shaklee, terdapat gla (gamma linolek asid), vitamin e dan sunflower seed oil. Antara kebaikan GLA ni ialah membantu mengawal  kitaran haid, membantu mengawal hormon dalam badan kita, mengawal kolestrol dan juga mencantikkn kulit. Anda tau tak yang 90% punca jerawat adalah disebabkan hormon yang tidak stabil? Di sinilah GLA memainkan peranan menstabilkan hormon kita yang perlahan-lahan mencutkan jerawat untuk membantu anda bebas dari jerawat. Sebab itu, kombinasi Vitamin c dan GLA adalah kombinasi yang sangat baik untuk membantu anda mengatasi masalah jerawat anda.
Seronok kan? Masalah jerawat selesai, kesihatan juga semaikin meningkat.





Macam mana nak dapatkan set ini? Ha, mudah saja, anda boleh mesej/ Whatsapp saya di nombor 0128660655. Penerangan dan konsultasi lanjut akan diberikan.

Jom tampil sihat dan yakin dengan Shaklee.

Salam sayang,
Azieyana Aziz.
Fb: Zie Azieyana


No comments:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Copyright © Jom Tampil Sihat Dan Yakin bersama Shaklee Made with ❤ by azhafizah.com